Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,050   Posts: 1,561,146   Online: 778

Results 1 to 7 of 7

Shooter
    Multi Format

Nieuwe tweebads-ontwikkelaar van Fotoimpex

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Ah Wat me onmiddelijk opvalt is de extreme korte ontwikkelingstijden... eerder een
    eigenschap die ik niet zo begroet...
    Men blijft ook vaag wat er dan zo speciaal is: de beste 2 bad ontwikkelaar die ik ken is divided d-23, maar deze is niet commercieel beschikbaar ..

greetz, M.

Maarre, bedankt voor de tip
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Medium Format
    Ik schat van Spur of zo. (SD2525) vanaf februari bij ons leverbaar.

Groetjes,

Robert

www.FotohuisRoVo.nl

Shooter
    Multi Format
    Der hierbei anzuwendende Kipprhythmus beträgt: 1-mal alle 30 Sekunden. Es sollte kräftig gekippt werden
    Dat hoor ik graag.

Ik val tegenwoordig bijna in slaap als ik 14 minuten lang iedere minuut moet kiepen.

[color=Silver][dummy mode][/color] Wat wordt er eigenlijk bedoeld met een tweebadsontwikkelaar voor film. Moet ik dat letterlijk opvatten als je moet tweemaal een deel ontwikkelaar in de tank doen? [color=Silver][/dummy mode][/color]

Over tweebads papierontwikkelaar heb ik wel al gelezen (merci, argentic)

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argus
    Wat wordt er eigenlijk bedoeld met een tweebadsontwikkelaar voor film. Moet ik dat letterlijk opvatten als je moet tweemaal een deel ontwikkelaar in de tank doen?
    Ja. 2 badsontwikkelaar is een ontwikkelaar in twee delen. Eerst laat je de ontwikkelaar een poosje voor-ontwikkelen in bad A. Daarna vervang je dat door bad B (zonder tussenspoeling) waar de film uitontwikkelt. 2 badsontwikkelaars geven een goede gevoeligheidsbenutting, en zijn vooral bedoeld om extreme contrasten bibnnen de perken te houden. Hier vind je meer informatie:

http://www.photocrack.com/artikelen/...402&page_id=29
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Ik schat van Spur of zo. (SD2525) vanaf februari bij ons leverbaar.

Groetjes,

Robert

www.FotohuisRoVo.nl
    Robert,

Mirko ontkent dat ten stelligste. Het zou om een eigenontwikkeling gaan itt hun andere adox-producten. Het is wel toevallig dat Spur nu ook met een 2-bads komt.

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by stevence
    Robert,

Mirko ontkent dat ten stelligste. Het zou om een eigenontwikkeling gaan itt hun andere adox-producten. Het is wel toevallig dat Spur nu ook met een 2-bads komt.

De SD2525 is op de Photokina 2004 door Spur aangekondigd. En de voorlopige data van de SD2525 komt vrijwel overeen met het datablad van Impex.
    Daarnaast verzorgd Impex de export naar de USA via JandC die alle Spur producten in hun programma hebben.

Verder ook niet erg belangrijk. Impex schermt met het Adox label waar meer bekende producten onder verkocht worden. Dat is gewoon hun marketing strategie. Maco doet dat ook.

Groetjes,

Robert

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin