Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,872   Posts: 1,520,117   Online: 859

Results 1 to 5 of 5
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Durst 670BW en Heiland?

Momenteel staat er op ebay een 670 Durst voor een lage prijs.
    Mijn familielid waarvan ik doka-materiaal ging ontvangen ligt namelijk in coma en ik wil niet te lang wachten om te vergroten... alhoewel ik het raar vindt bij zo'n omstandigheden weinig geduld te hebben - maar ik weet ook niet welke vergroter dit is dus:

Is dit een goede vergroter om te starten? Welke prijs zouden jullie tweedehands geven (met lens) er zijn wel al veel bieders :s

Ik zie dat de Heiland-analysers bedoelt zijn voor 'Durst Modular 70': werken deze dan ook op de 670? Zoja, is dit nuttig of werk je in zo'n geval beter eerder met een professioneler toestel (laborator...)

Alvast bedankt!
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Medium Format
    Een Durst M670 is natuurlijk een prima vergroter om mee te starten (en niet alleen om te starten).
    Deze is ook geschikt voor ombouw naar Split Grade van Heiland.
    Code SPL-D13, Fotohuis prijs: Eur. 978,00 incl. 19% BTW excl. verzendkosten voor ombouw in Wetzlar.

Op marktplaats zie je ze wel eens voorbij komen voor rond Eur. 150 - Eur. 200,- incl. objectief. Een en ander is op dit moment in de markt moeilijk in te schatten.

Groetjes,

Robert

Shooter
    Multi Format
    De M670 B/W wordt redelijk veel aangeboden.
    je ziet ze op de veilingsites aan prijzen van 50 tot 600 Euro start/vraagprijs staan. eea is natuurlijk afhankelijk van wat je er allemaal bij krijgt.
    Rond de 100 Euro zou ik niet twijfelen om hem te kopen.

Ik kocht de mijne aan 75 Euro, inclusief lens, en in dezelfde prijs waren ook nog een Meopta Z/W én Kleurkop met 75mm lens, baden, containers, tangen, filters en tankje inbegrepen.
    Lucky me, waarschijnlijk.

Wat betreft de Heiland, daar weet ik niks van.

G

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by PieterB
    Momenteel staat er op ebay een 670 Durst voor een lage prijs.
    Mijn familielid waarvan ik doka-materiaal ging ontvangen ligt namelijk in coma en ik wil niet te lang wachten om te vergroten... alhoewel ik het raar vindt bij zo'n omstandigheden weinig geduld te hebben - maar ik weet ook niet welke vergroter dit is dus:

Is dit een goede vergroter om te starten? Welke prijs zouden jullie tweedehands geven (met lens) er zijn wel al veel bieders :s

Ik zie dat de Heiland-analysers bedoelt zijn voor 'Durst Modular 70': werken deze dan ook op de 670? Zoja, is dit nuttig of werk je in zo'n geval beter eerder met een professioneler toestel (laborator...)

Alvast bedankt!
    Beste Pieter,

Heb geduld.
    En zoek verder.
    De 670 is semi-prof: met andere woorden, daar kan heel wat 'speling' komen te zitten op het 'rad-tandwiel' mechanisme... Dus na een aantal jaren gebruik is het niet de meest stabiele oplossing.

Kijk naar andere mogelijkheden, bvb de focomat IIc, of de M805 of de laborators, of de Agfa. Er staan er 'heel wat' te koop.
    Ik zou zeggen : neem je tijd.

Wat splitgrade betreft, neem eens contact met Frederik (Diest), die zal je met plezier een demo geven.

Fred

DdV
    DdV is offline

Shooter
    35mm
    Images
    2
    Quote Originally Posted by fred
    Beste Pieter,

Heb geduld.
    En zoek verder.
    De 670 is semi-prof: met andere woorden, daar kan heel wat 'speling' komen te zitten op het 'rad-tandwiel' mechanisme... Dus na een aantal jaren gebruik is het niet de meest stabiele oplossing.

Fred
    Dat heb ik nog gelezen, maar dan ook met de opmerking dat dit voorholpen kan worden door een aantal vijzen aan te draaien. Kan het ook 'er ook 'beyond repair' speling op komen?

David

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin