Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,741   Posts: 1,515,567   Online: 934

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 14 of 14
    Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Een meetafwijking mag niet meer dan + of - 5% zijn.

Quote Originally Posted by argentic
    Ik weet dat Merlin wel eens zoiets gedaan heeft met een densitometer. Hem vragen kost niks.
    Ik heb via marktplaats een D103 voor tien gulden gekocht. Ik heb er enkele onderdelen op de printplaat van vervangen toen hij het niet deed. Het is nu een goede densitometer.
    Quote Originally Posted by hka
    Zoniet dan zou je eens bij een goede drukkerij naar binnen moeten lopen en daar even vragen of ze de ijking voor je willen doen. Is een fluitje van 'n cent.
    Je kunt naar een drukker gaan voor calibratie, men heeft ervaring met zowel densitometers als colorimeters. Als zwart-wit werker heb je aan een densitometer genoeg, maar in kleur kan bijv. magenta of geel een gelijke densiteit hebben, maar (nogal logisch) een verschillende kleur...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Multi Format
    Zou je naar mijn D102 bij gelegenheid es willen kijken, Jaap?

(enne, hka, het probleem is niet de ijking. Die is gebeurd en op de geijkte waarden is hij constant. Het probleem is dat hij niet lineair meet.)

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by stevence
    Zou je naar mijn D102 bij gelegenheid es willen kijken, Jaap?
    Waar woon je?

Ik zag op marktplaats de D200 van Gretag. http://www.marktplaats.nl/markt/foto...Fdiversen.htm% Gretag is de marktleider bij de densitometers, de d200 is een transmissie z/w apparaat, meet standaard tot 6.0D en kan de output naar printer of computer sturen. Hij kan auto-calibreren en de nieuwprijs ligt rond de 3000 euri.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Multi Format
    de calibratiewedge van Agfa bestaat uit een wit en een zwart vlak om resp op 0.10 en 2.0 in te stellen. Dat is het probleem niet, harry. Het probleem is dat hij de tussenliggende waarden verkeerd meet / niet lineair is. Voor de rest valt er aan het ding weinig te calibreren.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin