Quote:
|
Originally Posted by juw Wat waren je bevindingen, den k je dat 't iets bruikbaars zou kunnen worden ? |
Ik was zo ver dat ik een eenvoudige lichtmeting kon doen met daaraan gekoppeld een belichtingstijd voor mijn typische situatie. Dat correleerde dan direct naar een enkelvoudige belichtingstijd waarmee ik m'n vergroter kon aansturen. De volgende stap was om de contrastomvang vast te stellen om op basis daarvan dan een uitspraak over het gewenste gradatiefilter te kunnen doen. Ook is het ding nog bruikbaar als timer voor de afzonderlijke baden. Er gaat een buzzer af als het tijd is om naar het volgende bad over te stappen. Die tijd is ook zichtbaar te maken op het 7-segment display, maar dat heb ik in de praktijk nog niet gebruikt (zou dat geen lichtsluier opleveren?).
In de praktijk bleek de positie van de sensor het grootste probleem. De donkerste delen en de lichtste delen uit het negatief zijn toch moeilijk te bepalen met zo'n klein sensortje. Daarbij zit het ding op een wat ongunstige plaats vlak naast een potmeter en half afgeschermd door een topboardje (nou ja, zeg maar een to
bboardje

). Daar moet denk ik toch een wat geavanceerdere, off-PCB oplossing voor komen met een soort diffusortje erboven.
Anyway, gisteren nog even rondgesnuffeld op een oude harde schijf. Helaas zijn de repositories van het versiebeheerssysteem die daar op staan beschadigd en wat ik nog op mijn "nieuwe" systeem terug kan vinden is eigenlijk niet meer dan een handvol drivers. De applicatie was gelukkig niet zo bijster ingewikkeld.
Wat voor ervaring heb je? Ik kan maandag de schema's wel even beschikbaar maken denk ik en wellicht de software ook wel - maar heb je een M16C ontwikkelkit ter beschikking? Ik gebruik de TASKING M16C ontwikkelomgeving (da's mijn werkgever, vandaar

), maar porteren naar de originele Mitsubishi omgeving moet niet al te ingewikkeld zijn (behalve het dresseren van de linker/locator wellicht).
Prototypen op een PC zie ik niet zo zitten in dit geval - het meeste werk is toch bitgeneuzel in de drivers.