Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,813   Posts: 1,581,587   Online: 882

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 17 of 17
    Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by elbuveli2ETHPY View Post
    Hoi Marc,het is wat laat,ik weet het,maar ik hou dit draadje toch geopend.
    Jou idee om met merken ,ideeen,leveranciers en modellen aan te komen,gaat bij deze niet op,denk ik.
    Ik heb namelijk een droger aangeschaft,merk-Ilford,type-weet ik wat,waar 50x60 afdrukken door gaan,voor 15 euri,denk je dat ik moeilijk gaar doen hoe of wat,echt niet.
    Dat ding draait,en verwarmt,en droogt,waar zou ik me druk om maken.

Groet,Ruud.
    LOL

Ik heb ondertussen mijn eigen vraag opgelost ... we zijn ondertussen ook wat verder.

Ik maak ondertussen gebruik van de Seal/bienfang drymount press van de academie.

Ik vrees dat jou toestel inderdaad voor RC dient, als het met 2 walsen werkt. Zeker geen bariet gebruiken daar de gelatine laag afgeeft en op de walsen blijft plakken.

gr. Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Ik gebruik hiervoor een t-shirt drukpers. (gekregen van een reclamebureau). Verhit deze tot 80 graden en leg vervolgens mijn bariet tussen twee kartonnen vellen papier 2 minuten. Daarna uit de pers en direkt laten afkoelen tussen twee platen hout (fineer) met bakpapier voor 1 minuut. Zodoende koelt deze af en houdt de vorm vast.

Groetjes Marc.

mug
    mug is offline

Shooter
    Sub 35mm
    Ik ben denk ik een van de weinige die de bariet foto's wel op hoogglans droogt. En dat al decenia lang. Het is niet moeilijk of duur hoor. Je kunt overal nieuw of tweedehands wel zo'n droogapparaat kopen. Voor grote formaten (lees meer dan 24x30) is het wel wat duurder. Het is wel slim om 'glansspul' te gebruiken en een echte aandrukroller is ook noodzakelijk. Voor de rest gaat het eigenlijk altijd goed. En voordeel: snel mooi vlakke afdrukken (wat niet het geval is met drogen met de beeldzijde tegen het doek)

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    mhulsman,

Ik heb het ff nagekeken,het is een Ilfospeed 5250,en ik heb het ook nog nagevraagd bij die man,hij droogde wel degelijk barietpapier,en hij is instelbaar in warmte en snelheid.

O ja,Geachte mede APUGgers,DE ALLERBESTE WENSEN VOOR HET FOTOGRAFISCHE NIEUWE JAAR.

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    En ik herinner me nog wat,voor hoogglans hadden we vroeger een stuk spiegelglas(dus geen spiegel),en de foto,uiteraard met de beeldzijde naar het glas,en heel goed aandrukken met een roller,en dan rustigjes laten drogen.
    1 of anderhalve dag later is de foto los van het glas,zoniet,even met je nagel een puntje oplichten,en hij springt van het glas af.
    Maar het glasoppervlak moet wel bijzonder schoon zijn,dus na gebruik,direkt reinigen met spiritus.
    Geen zeepmiddelen

mug
    mug is offline

Shooter
    Sub 35mm
    Ik ken de methode van elbuveli2ETHPY. Maar heb er zelf slechte ervaringen mee. De kans is extreem groot dat de foto niet los komt. Liever gezegd perfect en muurvast op het glas komt te zitten. Uiteindelijk lukte het wel met een ligt bol glas en de foto voorweken in water-isopropanol mengsel. En gaf perfecte glans. Maar uiteindelijk te duur en te bewerkelijk in mijn beleving. Wie heeft (recente) betere ervaringen met deze methode?

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Mok,dan denk ik dat je toch iets fout hebt gedaan,misschien gewoon glas gebruikt?
    Er zit wel degelijk een enorm verschil tussen gewoon vensterglas en spiegelglas,wij hebben dit,in het verleden zeer vaak foto,s geglanst,en het is nog nooit fout gegaan,alleen,als je mij zou vragen,zou je zo,n glans nog willen,dan zeg ik,nee,het is ronduit afschuwelijk.
    Maar het is net zo als met die witte randjes,de ene wil het,en de andere niet,smaken verschillen.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin