Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,657   Posts: 1,481,412   Online: 1095

Results 1 to 3 of 3

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Hoe AN-glas schoon te maken?

L.S.

Gisteren heb ik een aantal afdrukken gemaakt met een nieuwe tweedehandse ;-) negatiefhouder (voor een Leitz V35) en ik denk dat er een hardnekkig vuiltje zit op het anti newton glas. Hierover heb ik twee vragen:
    1) Kan een vuiltje op het AN glas (zeker niet groter dan een kleine speldenknop) bij een diffuusvergroter plekjes op de afdruk achterlaten?
    2) Hoe kan ik AN-glas het beste schoonmaken? Met een doekje dat ik ook voor mijn objectieven gebruik... of wellicht zelfs met water en zeep... ik heb geen idee wat voor 'technologie' er achter 'Anti Newton' steekt.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen!
    Jeroen

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    AN-glas is simpelweg glas met een struktuurtje. Je kunt het dus schoonmaken net als gewoon glas. Eerst gewoon met water en zeep, of glassex o.i.d. Eventueel daarna met een microfiber doekje (voor brilleglazen).
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Statisch

Quote Originally Posted by SoulSurround
    1) Kan een vuiltje op het AN glas (zeker niet groter dan een kleine speldenknop) bij een diffuusvergroter plekjes op de afdruk achterlaten?
    2) Hoe kan ik AN-glas het beste schoonmaken? Met een doekje dat ik ook voor mijn objectieven gebruik... of wellicht zelfs met water en zeep... ik heb geen idee wat voor 'technologie' er achter 'Anti Newton' steekt.
    Gewoon goed reinigen en daarna even opletten de eerste keren dat het niet te statisch is geworden en stof aantrekt vooral niet gaan poetsen een anti staic kwastje gebruiken en daarmee eenmaal over het glas vegen.
    De kans dat je hiermee dat puntje ziet in de vergroting met een diffuusvergroter lijkt me klein tot zeer klein.
    harry

Release, the best you can do...

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin