Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,338   Posts: 1,537,700   Online: 793

Results 1 to 3 of 3
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

rode e27 (philips) eigenlijk oranje?

Is het normaal dat een rode donkerekamerlamp van Philips eigenlijk oranje is? Of kan dit door ouderdom komen? (geen idee van wanneer de lamp is)
    Indien nee: is het veilig met de huidige papieren die lamp te gebruiken (ik kan de lamp natuurlijk ook wat wegdraaien..)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    De mijne ziet er eerder bruinrood uit.
    Voor de zekerheid hou je toch best een afstand van minimaal 1 meter van je (oude of nieuwe) lamp tot aan je papier aan.

Doe een papiertestje om te zien of je lamp nog wel echt safe is.

G

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    mmm dat dacht ik ook dat het moest zijn - als ze niet brand lijkt ze wel bruinzwartroodachtig natuurlijk. Mja ik heb ooit zo'n overzicht gehad over groen, rood en oranje + andere maar nu weet ik niet meer welke materialen gevoelig zijn voor welke lampen.
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin