Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,751   Posts: 1,515,828   Online: 1055

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 16 of 16

Shooter
    Medium Format
    Als je bij (z/w) PE/RC papier een schuine lichtopval hebt, zie je vaak reflectie in gebroken kleuren.
    Door het RC papier warm te spoelen en gevolgd door een warme droging (hete lucht of I.R.) is dit effect minimaal. Alle z/w RC papieren hebben er "last" van, alleen het verschilt van merk tot merk.

Robert

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ahzo ik vroeg me ook al af wat blooming betekent.

Goedemorgen trouwens, jullie zien dat ik nog leef

Heb weeral geluk: een oude frietpotstekker gevonden in de elektronische archieven van mijn pa. (al die brol is toch nog soms iets waard :P)
    Er zitten daar ook twee klemmetjes op die voor de aarding dienen denk ik.
    (ik ga dat nu niet openschroeven want ik ben er eigenlijk zeker van)

Foto included (en als er nog iemand tips heeft ivm het gebruik, laat maar weten: ik ga ook es kijken wat dat geeft bij pe/rc)
    Wat is er precies verschillend tussen eiglans en hoogglans?

Tweede vraagje dat niets met dit draadje te maken heeft: ik heb een oude dokalamp geïnstalleerd want die e27-lampen stellen toch niet zoveel voor hé. Maar wat is het beste: oranje of rode dokafilter? En waar zou ik aan filters geraken (die ik blijkbaar tussen een soort van matglas en glas moet klemmen)
    Zie foto. Wel handig want heeft ook een dimmer (ook al zag het er oude rommel uit...)

Groeten Pieter
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Medium Format
    Nooit onverstandig de aarding even na te meten in een stekker!

Eiglans: Bariet papier (emulsiezijde) tegen het doek aan gespannen
    Hoogglans: Bariet papier (emulsiezijde) op de glansplaat gespannen.

De gevoeligheid en het spectrum is van diversen fotopapieren niet altijd het zelfde.
    Rood licht gaat bij alle papieren goed, oranje licht kan wel eens fout gaan (b.v. Het oude Varimax papier welke bij Efke vandaan kwam).

Als er iets in je dokalicht verandert moet je altijd eerst een sluiertest doen. Dit geldt ook als je een nieuwe soort papier in gebruik neemt.

Groetjes,

Robert

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    hallo,

Ik ben in het bezit van een buscher glansdroger 50x60cm.
    Wie weet of er nog nieuwe of goede 2e hands canvas doek tekrijg is voor deze droger.
    De mijne zijn niet mooi wit maar ook weer niet heel erg lelijk. ik ben ze nu aan het spoelen in soda om de oude fixeer er uit tespoelen en daarna ga ik na spoelen.
    Het mooiste is nieuw. als ik niets vind ga ik zelf zoeken naar lappen canvas en dan naai ik zelf wel wat in elkaar. lijkt me niet moeilijk maar wel een avondje werk.

wie geeft me raad.

groeten daniel

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Hallo allemaal,

Ik heb mijn glansdroger weer in gebruik genomen.
    Maar als ik nu droog met de beeltenis naar het doek, dan krijg ik vezeltjes van het doek in de gelatine. Zal het een verstandig idee zijn om het doek te bewerken met een gas brander om de losse vezeltjes kwijt teraken. of moet ik drogen met een extra papier er tussen. Gisteravond het ik gedroogt met de beeltenis naar de glansplaat zonder te verwarmen en mijn foto bleef kleven aan de glansplaat. ik moet deze weer los weken. 1 foto is al gescheurt. wie geeft me raad.

Daniel

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    niet gebruiken die spullen.. liever op glas drogen ofzo

Ik gebruik het enkel om soms eens snel een PE (proefprint) te drogen...
    Ze hebben dan ook een leuke kromming om op een stapeltje te leggen.

Als je doek nog goed is en je wast het eens, mag je normaal geen last hebben van vezels!
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin