Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,542   Posts: 1,572,807   Online: 971

Results 1 to 5 of 5

Shooter
    Multi Format

durst m605 lamp stuk, wat nu?

Hallo,
    ik heb een durst m605 Maar sinds kort is de lamp die erin zit stuk.
    Het gaat om een halogeenlamp van 75 watt. Nu was ik bij een fotozaak laatst en daar kreeg ik te horen dat er een speciale lamp in moet en dat die tusen 30 en 40 euro kost.
    Nu vraag ik me natuurlijk af of er niet gewoon een 75 wat halogeenlamp in kan en dat ze proberen me af te zetten bij die photozaak of dat inderdaad een speciale en zo dure lamp noodzakelijk is (in welke geval ik natuurlijk gewoon die dure lamp koop)

Dank Sam

Shooter
    Medium Format
    De lamp voor je M605 heeft een andere fitting dan een halogeenlamp die je bij je gewone leverancier koopt. (de pinnetjes staan iets dichter bij elkaar)
    Je bent verplicht om de juiste lamp te kopen, alhoewel ik 30 Ó 40 euro wel heel veel vindt. De lamp die ik koop voor mijn 805 is een 250Watt en kost ong 12 euro.

Als ik jou was, zou ik even kijken bij een andere leverancier om de prijs te vergelijken. Als je in BelgiŰ mocht wonen heb ik sowieso wel een goed adres, anders zullen de Nederlandse Apugbroeders je hieraan wel kunnen helpen.

Groetjes

Jan

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Je kunt het beste naar een lampenzaak gaan. Dat klinkt gek, maar ze kunnen precies dezelfde lamp bestellen, maar doen er niet zo'n ridicuul marge bovenop. Ik heb voor een kwart van de prijs van de fotovakhandel zo dezelfde lamp gekregen van hetzelfde merk...

Ik weet niet hoe precies je bent in de doka, maar met een nieuwe lamp moet je in principe je vergroter opnieuw calibreren. Voorbeeld: http://www.butzi.net/articles/vcce.htm

Koop er twee, dan zit je niet in het weekend zonder. Want volgens Murphy gaat hij altijd op een verkeerd moment stuk...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Multi Format
    nuttige post.
    Ik was al bij een lampenzaak geweest, maar aangezien er geen info op de lamp stond moest ik terug naar de vergroter om dat eraf te lezen. Toen ben ik nog ff via de fotozaak gefietst en heb het daar gevraagd, zij kwamen toen met die absurde prijs.
    Maar ik zal hem idd ff laten bestellen door een normale lampenzaak.

Thanks game

Shooter
    Multi Format
    Het feit dat die prijs zo hoog lag ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik een kleurenvergoter heb en dito lamp moet.
    Ik ben bij de beste vakhandl geweest hier, en een van de goedkoopste. daar was ie 2 tientjes, dus die heb ik gekocht. (Een Z/w lamp was daar 3 euro...)

Game

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin