Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,921   Posts: 1,522,082   Online: 782

Results 1 to 7 of 7

Shooter
    35mm

diffusor box Philips PCS 2000

Ik gebruik een Philips PCS 2000 voor het afderukken van kleinbeeld. Nu wil ik overschakelen op middenformaat en heb een Rodagon 80 mm op de kop kunnen tikken. Ik merk nu dat ik de diffusorbox voor kleinbeeld heb, een 6x6 negatief wordt langs de randen niet goed uitgelicht.

Weet iemand wat het verschil precies is tussen de diffusors voor kleinbeeld en die voor middenformaat? Als ik mijn diffusorbox bekijk lijkt het me dat ik simpelweg het piepschuim verder moet wegsnijden aan de binnenkant. Of is dat te simpel gedacht?

Dit omdat ik denk dat het lastig wordt om voor een paar tientjes een andere diffusorbox op de kop te tikken.

Alvast dank voor wie me verder kan helpen.

groeten,
    Frits.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Frits
    Weet iemand wat het verschil precies is tussen de diffusors voor kleinbeeld en die voor middenformaat? .
    Ja de grootte van de box is het verschil, en dat vertaald zich in het uitlichten over het gehele vlak. Voor eventueel 2e hands spul kijk eens bij Dokathuur in Zevenbergschehoek 0168-456021 hij heeft de wereld aan doka
    materiaal.

René de Caluwé
    www.renedecaluwe.nl

Shooter
    Medium Format
    Voor een paar tientjes (Euro) koop je een tweede complete Philips vergroter. Je moet er dan wel een hebben voor midden formaat.

Groetjes,

Robert

BdN
    BdN is offline

Shooter
    35mm
    Ik heb voor 20 Euro een complete middenformaat PCS2000 gekocht op Marktplaats. Beetje zoeken, vindt je ze snel genoeg.

Succes,
    Bas

Shooter
    35mm
    bedankt voor alle reacties.

Frits

Shooter
    35mm

PCS2000

Ik heb een PSC2000 welke ik al jaren niet meer gebruikt.
    Deze is voor de liefhebber gratis af te halen.
    Er is alleen 1 lamp stuk (Rood).
    Bij deze PCS2000 zit een Kleinbeeld en een 6x6 diffuserbox.
    Een Schneider Componnon-s 2.8/50 en een EL-Nikkor 4/75 lens.
    En Kleinbeeld, 6x4,5 en Dia-masker.

Leo van der Ende
    ljgj.vanderende@hccnet.nl

Shooter
    35mm
    De vergroter is weg.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin