Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,464   Posts: 1,570,649   Online: 833

Results 1 to 4 of 4
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Spoelen is saai...

Ontwikkelen, fixeren... het is allemaal tof! Maar spoelen, dat is toch wel een saai werkje. Zeker aangezien ik de afdrukken niet gewoon ergens kan inleggen maar ze naar beneden moet brengen! Nu doe ik het nog met de douchekop... handmatig.
    Daarom zou ik een of ander 'washmaster' systeem in elkaar willen steken, dat ik gewoon kan aansluiten op de kraan. Zo'n 3 tot 5 sleuven, en ook geschikt voor bariet. Is dit haalbaar, of heeft dit al iemand geprobeerd?

Je hebt ook van die fotoschalen met 'gaatjes', maar ik veronderstel dat die niet direct zo geschikt zijn om barietpapier (toekomst...) te spoelen?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    De goedkoopste manier voor jou is 12 cm pvc pijp van 32 of 40 mm, bovenin twee inkepingen zagen en andere kant omwikkelen met leukoplast. Het pijpje in de douchebak plaatsen en je hebt en spoelbak. De inkepingen dienen ervoor dat de afvoer niet door een vel wordt belemmerd en je een overstroming krijgt.

ben

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    ga ik proberen! ik probeer me nog voor te stellen hoe je dat precies ziet met die inkepingen, maar het lukt me wel
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by PieterB
    ga ik proberen! ik probeer me nog voor te stellen hoe je dat precies ziet met die inkepingen, maar het lukt me wel
    vergeet niet dat je bij bariet je spoeltijden meer dan halverendoor gebruik van een "tussenspoelbad" ipv zestig minuten naar twintig minuten.scheelt niet aleen in tijd maar ook in water .amaloco en kodak maken de toevoegsels

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin