Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,851   Posts: 1,582,868   Online: 904

Results 1 to 8 of 8

Shooter
    Medium Format

vervanger gezocht voor mcp agfa glossy

mijn eerste vraagje op dit forum
    ik werk met een ilfolab 2150 rc ontwikkel machine
    met agfa mcp310 en 312 papier
    maar de kans dat dit nog geleverd word in de toekomst is klein
    dus opzoek naar een goede multicontrast vervanger
    ilford geprobeerd maar de zwarting tov agfa is een te groot verschil
    weet iemand een goede vervanger.

bedankt
    jeroen mulder

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by jeroenMldr
    ...dus opzoek naar een goede multicontrast vervanger.
    Klinkt als een persoonlijke aangelegenheid. Moeilijk voor ons aan te geven wat jij mooi vindt. Maar goed, zo te horen wil je ook papier hebben dat nog even te verkrijgen zal zijn... en dat ook niet al te lastig te verkrijgen is. Zoveel papieren zijn er nou ook weer niet... dus ik zou gewoon een paar kleine verpakkingen aanschaffen en kijken wat je ervan vindt. Welicht is Kentmere iets voor jou. Wat er met Amaloco gebeurt aan het eind van het jaar is ook niet echt duidelijk, en wat betreft de papieren van Forte... daar zou ik ook niet op wagen wat continuiteit en leverbetrouwbaarheid betreft. Met Berger heb ik geen ervaring... maar ik hoorde laatst dat dat papier van de productielijn van Forte kwam (als ik het goed heb onthouden van René de Caluwe).

Wellicht kunnen andere APUGers je meer van dienst zijn.
    Jeroen

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by jeroenMldr
    met agfa mcp310 en 312 papier
    Hoi Jeroen,
    Kijk eens op mijn site !!
    www.renedecaluwe.nl
    The negative is the score and the print the perfomance.

Shooter
    Medium Format
    Een 1:1 vervanger voor Agfa MCP is er niet.

Ik kan aanbieden: Foma Variant III 311 en 312. In prijs ook wel attractief t.o.v. zelfs Agfa.
    De zwarting is vergelijkend met Ilford MG IV, of hetzelfde soort papier Variprof van Amaloco (alleen t/m 30X40 cm) verkrijgbaar.

Papier blijft erg smaakgevoelig. Misschien dat Kentmere je ook bevalt. Kwestie van proberen.

Groetjes,

Robert

http://www.FotohuisRoVo.nl

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Agfa MCC is een warmtoon papier met witte drager.

Ilford Warmtone FB heeft een creme drager.

Kentmere VC Fineprint is een neutraal tot koudtoon papier op helderwitte drager
    Kentmere kent alleen Kentona als warmtoon papier, maar dat is er alleen in gradatie 2, en op een ivoorkleurige drager.

Heeft Foma een warmtoon papier? En welke kleur heeft de drager?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    De laatste testen met MCC had het een grijze drager, maar goed, bekend is dat je MCC niet erg lang kunt bewaren. :o

Fomatone RC/PE als Classic (Bariet) zijn uitgesproken warmtoon papieren. De drager is ook warmtoon of in het geval van 542 Chamois, zeer sterk gekleurd voor een bijna grafisch effect.

Het nieuwe Fomabrom Variant III wat nu op de persen staat in Hradec Kralové, is kwa drager helder wit. Dit papier wordt in december leverbaar.
    Het is een V.C. uitvoering van het al langer bestaande Fomabrom papier. De PDF datagegevens staan al overigens op de Foma website (http://www.foma.cz). Wel even die engelse vlag aanklikken, dat leest voor de meesten wel zo gemakkelijk.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Fomatone RC/PE als Classic (Bariet) zijn uitgesproken warmtoon papieren. De drager is ook warmtoon of in het geval van 542 Chamois, zeer sterk gekleurd voor een bijna grafisch effect.

Het nieuwe Fomabrom Variant III wat nu op de persen staat in Hradec Kralové, is kwa drager helder wit. Dit papier wordt in december leverbaar.
    Als ik het goed begrijp heeft Foma dus geen vervanger voor Agfa MCC (een warmtoon bariet papier met witte drager). Het enige met MCC vergelijkbare papier tot nu toe is volgens mij Forte PolyWarmtone 14.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Op dit moment niet. Het Fomabrom Variant III testsample moet ik nog bekijken.

Robert

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin