Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,733   Posts: 1,515,293   Online: 912

Results 1 to 4 of 4

Thread: Spoelen foto's

Shooter
    35mm

Spoelen foto's

Wie heeft er een oplossing voor het volgende probleem? Voor het spoelen van mijn bariet afdrukken gebruik ik een NOVA archival washer (12 slots). Midden in de zomer hoef ik alleen koud water te tappen, want dat is dan al warm genoeg (20 °C), maar 's winters moet ik warm en koud water mengen. Bij het mengen ontstaan er een groot aantal kleine luchtbelletjes die aan mijn foto's gaan hangen (emulsiekant) en mogelijk het uitspoelen van fixeer bemoeilijken (kleiner contactopppervlak). Af en toe de foto's uit het water halen heeft geen zin, want zodra ze het water weer ingaan worden ze weer bedekt met luchtbellen. Is er een mogelijkheid om water te ontluchten voordat het de printwasher binnenstroomt of is het effect van die belletjes op het spoelen zo gering dat ik het kan laten zoals het is?

groeten,

Walter

Shooter
    ULarge Format
    Volgens de informatie die Nova bij zijn print washer levert, zijn de bellen geen probleem.

Huub

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    En als je nou een waterfilter er voor hangt?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Zelf je waswater ,dat van je papier druipt na de wasbeurt, testen??

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin