Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,926   Posts: 1,585,132   Online: 848

Results 1 to 4 of 4

Thread: Condensor los

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Condensor los

Goede avond heren, zojuist is er een condensorkop voor de Durst M605 bij me afgegeven. In het geheel ziet 't er goed uit, maar de 35mm condensor was losgeschoten. Is dit erg? Kan ik deze zelf weer tussen de metalen klipjes duwen? Zo ja, hoe kan ik dat het beste doen?

Alvast bedankt,
    Jeroen

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    WAG: heeft een dergelijke condensor geen 'sleutelgat'-vormige sleuven, die met een schroef (resp. links & rechts) in de vergroter aangedraaid kunnen worden ?

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    WAG: heeft een dergelijke condensor geen 'sleutelgat'-vormige sleuven, die met een schroef (resp. links & rechts) in de vergroter aangedraaid kunnen worden ?

M.
    Marc,
    bij de 670 is dat zo, van andere modellen weet ik het niet maar ik denk niet dat Durst wispelturig is bij het ontwerpen van haar vergroters.

G

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Marc Leest

M.
    Ik snap volgens mij wat je bedoelt: de manier waarop de condensor aan de kop bevestigd is. Wat mijn probleem is dat het condensorglas (een halve glazen bol) los in de condensorbehuizing ligt. Er zitten 4 metalen lipjes waar - naar ik aanneem - de bol tussen moet zitten. Ik krijg 'm d'r niet zo 1 2 3 tussengeklemd en vroeg me af of ik de metalen lipjes eerst iets moet buigen.

Gegroet,
    Jeroen

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin