Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,880   Posts: 1,520,454   Online: 963

Results 1 to 2 of 2
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

'n Paar uurtjes DoKaShoppen

Gisteravond heb ik nog even heerlijk een paar uurtjes zitten DoKaShoppen. Had een moeilijk negatief waarbij de highlights helemaal geblokt werden. Kortom te lang belicht en overontwikkeld, je kent dat wel. Toch wil je die opname goed op papier krijgen. Na een eerste proefbelichting aan de hand van wat de meter aangaf bleek het een erg modderige plaat te gaan worden. Nu had ik eens het boek van Les Maclean gelezen over "zijn" manier van SplitGrade Printing. Dat heb ik vervolgens in de praktijk gebracht en na wat proefjes de "zachte" belichting vastgesteld en vervolgens de "harde" er overheen gezet. Daarna de erg lichte partijen nog een beetje extra aandacht gegeven. Verbazingwekkend, met een mooie kontrastrijke print als resultaat. Leuk hé dat spelen met licht! Ging tevreden over mezelf naar bed..
    harry

Release, the best you can do...

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Je verhaal, Harry, toont duidelijk dat printen een vak is, een métier.

Benieuwd hoe dat negatief zich gedraagt onder een Hyland splitgrade printer en wat het effect is van het pre-flashen...

' T Zou tof zijn dat het negatief eens door meerdere printers geprint wordt.
    Een test doen: iedereen een print maken en zijn interpretatie van eenzelfde (moeilijker) negatief??

Groetjes
    Fred

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin