Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,554   Posts: 1,573,145   Online: 781

Results 1 to 10 of 10

Thread: Vergroter stuk?

Shooter
    35mm
    Images
    1

Vergroter stuk?

Pas aangemeld en nu al met een vraag...
    Een uur geleden ging ik weer na zeer lange tijd mijn doka in. Daar ging mijn goede voornemens voor vandaag.
    Het probeem deed zich snel voor. Het licht uit de vergroter flikkert heel erg. Alleen in de standby-modus geeft die licht zoals het hoort. Kortom, bij het belichten kwam er zo goed als geen licht uit.
    Ik heb een Philips PCS 130 met een tri-one control unit PCS 150.
    Kan iemand mij vertellen of dit valt te herstellen of moet ik op zoek naar een nieuwe vergroter?

Warme groet,
    Vera

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Vera,

Loop alle electrische contacten eens na, in het bijzonder de schakelaar. Halflosse draden? Betreft het halogeenlamp(en) dan kunnen de contacten last hebben van corrosie. Hoe oud zijn de lampen of lamp? Aan vervanging toe?
    Succes
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by clogz View Post
    Hallo Vera,

Loop alle electrische contacten eens na, in het bijzonder de schakelaar. Halflosse draden? Betreft het halogeenlamp(en) dan kunnen de contacten last hebben van corrosie. Hoe oud zijn de lampen of lamp? Aan vervanging toe?
    Succes
    Hans
    Wat Hans zegt.
    En trek eerst de stekker uit het stopcontact voor je alles nakijkt.

Kan je proberen om je vergroter dadelijk in het stopcontact te steken, zonder de controle-eenheid ertussen? Misschien zit daar het probleem en niet in de vergroter zelf.

G

Shooter
    35mm
    Images
    1
    Bedankt voor de suggesties.
    Die ga ik alvast uitzoeken. Ik zie alleen niet dat de vergroter kan werken zonder die controle-eenheid ertussen. De enige stekker die ik zie, is van de controle-eenheid. Vergroter is verbonden via een kabel met dit apparaat. Voor de rest zie ik niet dat ik de vergroter op een andere manier kan laten werken.
    Dat vergt verder onderzoek.

Vera

Adri van Loenhout's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    4

Informatiesite

Vera,
    Ik weet niet of je engels goed is, maar op deze site staat heel veel informatie over de Philips-vergroters. Anders is dit misschien een goede plaats om je vraag aan de "deskundigen op dit gebied"te stellen.
    http://groups.yahoo.com/group/tri-one/
    groet, Adri

Shooter
    35mm
    Images
    1
    Dank je wel Adri.
    Ga zo eens kijken of ik er wat over kan vinden.

Groet,
    Vera

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Vera,
    Als het euvel zich niet oplost heb ik nog een Philips liggen van het type PCS 2000. Die mag je gratis bij mij afhalen als je dat wilt.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    35mm
    Images
    1

Corrosie...

Problemen met vergroter lijken opgelost te zijn. Gelukkig heb ik een partner die heel technisch is. Die heeft zojuist vergroter uit elkaar gehaald en de lampjes nagekeken... Er bleek inderdaad sprake te zijn van corrosie. Met het testen lijken de problemen voorbij te zijn. Ik hoop het wel... Zondag misschien een afdruk maken?!

Fijn weekend.
    Vera

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Je partner verwennen dan...
    Mannen met handen aan hun lijf... gegeerd materiaal....lol

btw: wees welgekome!

Shooter
    Medium Format
    De meeste van dit soort problemen zitten in de stekkerverbindingen en voetjes van de halogeen lampen. Na 4-5 lampenwissels dien je de voetjes ook te vervangen.
    Bij het additionele systeem van Philips branden de 3 lampen zelden op volle sterke dus gaan vrij lang mee.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin