Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,568   Posts: 1,545,436   Online: 1074

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 14 of 14
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    De neonlampen die in de gele straatlantaarns gebruikt worden zijn de grote broertjes van de Osram Duka dokalampen. Ik heb voor f 25 ooit eens zo'n straatlantaarnlamp met voorschakeling op de kop kunnen tikken. Ik heb er een schuif voor gemaakt om het licht te temperen, want als ik de lamp helemaal open zet kan ik met gemak de krant lezen in de doka.

LED's. Waarom probeer je niet gewoon of een goedkoop LED 3e autoremlicht je fotopapier sluiert?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    35mm
    Dat led remlicht is een heel goed idee alleen zit ik nu met de halogeen spot waar ik momenteel nog een beetje aan prul en tot nog toe wel blij mee ben
    Zo'n gele straatlamp daar heb ik ook naar gezocht maar niet echt ergens te vinden, ook weet ik niet of je zo'n gelijkaardige lamp kunt bestellen met de voorschakeling voor een deftige prijs.
    We blijven zoeken naar een goeie, goedkope maar vooral goed verlichte oplossing

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    De simpelste manier is om een Osram Duka neonlamp 2e hands op de kop te tikken. Meestal heeft Arthur van http://myworld.ebay.com/dokathuur/ er nog wel een liggen.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    35mm
    Eindelijk terug deftig tijd gehad om alles te maken en uit te testen, ik heb een tijdje gezocht op internet voor een lichtbak met amber filter. Filters vind je genoeg, de bijhorende lichtbak niet echt blijkbaar. Ook het gele natrium licht heb ik slechts 1 keer zien paseren en dan vroegen ze er nog schandalig veel geld voor ook. Ach ja, uiteindelijk is het dus de LEE filter geworden voor een tuinspotje met een dimmer ervoor. Gevolg? in heel de doka rood licht, zoveel als anders binnen de 50cm van een gewoon rood bolletje, en iets meer licht op de werkbank. Enkel onder de vergroter daar heb ik nog het bolletje in gebruik omdat die anders in de schaduw van de nova processor viel. Getest en geen sluiering op te merken. Toch niet bij gewone bloodstelling. Ik ben dus gelukkig en ben nu een "verlichte" geest voor in totaal geen 30 euro...
    Groetjes,

Tom

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin