Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,771   Posts: 1,484,302   Online: 1140

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 13 of 13
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    De HP Combitank voor 4*5".
    Kijk bij Lumiere of FotoImpex in Duitsland.
    harry

Release, the best you can do...

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Inderdaad de Combi Plan tank, zoals ik hem ken (zie http://www.freestylephoto.biz/459809...-Tank-with-Lid )

Google eens op deze tank, of kijk op APUG. Zo ver ik weet zijn er behoorlijk verschillende ervaringen met zo'n tank, sommige mensen zweren er bij, andere hebben er nooit een goed resultaat mee geboekt. Probleem is dat de tank behoorlijk wat tijd nodig heeft om helemaal gevuld (of geleegd) te worden (kan ongelijkmatige omwikkeling veroorzaken). Het vul probleem kan opgelost worden door de tank met ontwikkelaar te vullen, de film houder met film, en dan de volle houder in de volle tank, deksel er op, en kiepen maar.

Een ander probleem is de relatief grote hoeveelheid ontwikkelaar: 1250 ml voor 6 films..

Zelf heb ik de tank totnutoe alleen gebruikt om films te spoelen (zelf gebruik ik een JOBO CPE 2 met een 2501 tank en een 2501n (?) "reel") voor ontwikkelen.

Recentelijk een semi-stand ontwikkeling geprobeerd in de Combi Plan tank (Efke100 film; PyrocatHD ontwikkelaar, 1 uur laten staan met om de 15 min 1 keer kiepen..uit m'n hoofd, details kunnen iets anders zijn) met een uitstekend resultaat (eindelijk krijg ik deze film aan de praat, moet het geheel nog eens goed uittesten met buiten opnames)

Maar ik dwaal af..

Succes, die tanks komen wel eens lang op marktplaats..

Mvgr,

Cor

Shooter
    4x5 Format
    Hoi Ruud,

Ik wil je dezelfde raad geven als Cor: ga op zoek naar een Jobo 25xx-tank met 2509n spoel. Die resultaten zijn een stuk gelijkmatiger als met de combiplan-tankjes en bij rotatie-ontwikkeling zijn ze nog een stuk zuininger ook: 6 vel met 300 ml ontwikkelaar, in plaats van ruim een liter. Bovendien lekken ze niet en laten ze zich net zo snel vullen als de kleinbeeldtankjes.

Huub

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin