Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,852   Posts: 1,582,895   Online: 996

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 13 of 13
    mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Cookie,

Ik werk nu ook met een dompelpomp om het water af te voeren, maar dan moet ik het omhoog pompen omdat mijn doka in de kelder zit.
    Ik heb een plastic regenton gebruikt om als reservoir te dienen, redelijk goedkoop en een groot volume.

Shooter
    35mm
    Net daarom dat ik met een dompelpomp ga werken, mhulsman. Het water moet ook omhoog gepompt worden om via het dakraam, aan de andere kant van de zolderverdieping, over het dak naar de regenafvoerpijp te gaan. Ik zag het niet echt zitten om systematisch met emmers 2 verdiepen naar beneden te gaan sleuren en zeker niet bij barrietspoelen. Dat zou een beetje te veel van het goede zijn.

Ik heb net een vat van 100 liter op de kop getikt. Zou toch wel enigszins voldoende moeten zijn denk ik

Een regenton kon het niet worden gezien dit vat achter de spoelbak (of douchebak) moet komen en het dak daar reeds in helling is. Die regentonnen zijn dikwijls rond 98 cm hoog en dat was net 10 cm te hoog om vlot onder de spoelbak te kunnen.
    Ik kon dus een maximum hoogte van 89cm zetten.
    Nu heb ik er eentje van 70 cm hoog wat perfect is.
    Last edited by Cookie; 05-02-2007 at 08:44 AM. Click to view previous post history.
    F4s + F5 /SB24/Nikon 28mm f2.8/Nikon 50mm f1.8/Nikon 85mm f1.8/Sigma 105mm f2.8 - Hassiesetje in uitbreidingsfase

Shooter
    35mm
    Heb je wel eens gedacht aan "verbakken"? Je kunt dan de vergrotingen in een bak water verzamelen en dan verbakken in een andere ruimte. Op die manier kun je ook nog eens water besparen.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin