Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,955   Posts: 1,586,015   Online: 671

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 15 of 15

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by SoulSurround View Post
    Het laatste; je plaatst de anti-newton glazen op de plek waar eerst het masker zat (boven en onder het negatief). Geen idee of deze glazen lastig te vinden zijn, zelf werk ik niet met de 670 van Durst. Maar goed, geduld is een schone zaak... ik neem aan dat de wereld niet vergaat als je er even naar moet zoeken?
    Ik vraag mij af of je dan wel scherpe afdrukken kunt maken met een anti-newton glas onder het negatief in het masker. Het is namelijk diffuus gegreind glas dus het licht wordt enigszins verstrooit. Het is ook niet nodig om aan beide kanten een anti-newton glas te leggen, enkel voor de 'glanzende' zijde van de film (bovenkant) is het noodzakelijk. Ik doe het al jaren zo en heb nog nooit een Newton ring gezien.

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Heb het even nagekeken.
    De negatiefhouder van de durst M605 past ook in die vergroter. Die negatiefhouder heeft verstelbare randen.

Shooter
    Multi Format
    En by the way twee AN glazen zou ik niet gebruiken!
    Een AN glas is nl. een licht soort van "matglas".
    Dit gebruik je dus boven je negatief er onder "normaal" glas.
    Als je het aan twee kanten gebruikt bereik je geen optimale scherpte.

Groeten,

Jeroen

Shooter
    35mm
    Het punt is ook dat newton ringen ontstaan door druk van 2 gladde oppervlakten tegen elkaar aan. De emulsie zijde van een film is wat ruw zodat die niet strak tegen het glas wordt geperst. Deze zijde ligt over het algemeen onder in de vergroter naders druk je gespiegeld af.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Weer wat geleerd!

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin