Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,920   Posts: 1,556,534   Online: 1405

Results 1 to 3 of 3
    jelke's Avatar

nikon el-nikkor 4/75mm lens

dekt een nikon el-nikkor 4/75mm vergrotingslens een 6x6 negatief of moet je hiervoor echt een 80mm lens hebben??

gebruikerservaringen zijn trouwens ook welkom..alvast bedankt

Shooter
    Multi Format
    De volgende gegevens zijn uit mijn databank: De EL-NIKKOR 4/75 is een optiek bestaande uit 4 lenzen en dekt tot 60x60 mm maar heeft als eigenschap (lichte) hoekonscherpte. De adviesprijs in 1994 bedroeg ca. 350 gulden. Inklikkend op hele diafgragma's met diafragmaverlichting. Aansluiting is 39 mm schroef. Voor optimale resultaten zou ik kiezen voor een 80 mm zeslenzer. Als je het kunt missen een apo-componon of apo-rodagon.
    Ik bezit o.a. een EL-NIKKOR 4/75 mm die door de vorige eigenaar vastgelijmd is op diafragma 5.6 maar bijzondere voordelen heb ik niet kunnen onrdekken.
    Succes!

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Een Componon S, een zeslenzer, in 80mm uitvoering is een prima 6x6 vergroter tot ongeveer 12x lineair. Als je ambities hebt veel groter te gaan zou de keuze voor een APO gerechtvaardigd zijn.
    harry

Release, the best you can do...

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin