Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,234   Posts: 1,532,933   Online: 1026

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 18

Thread: Thermometer

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Thermometer

Vandaag heeft een niet nader te noemen persoon mijn (DoKa) thermometer laten vallen. 't Was zo'n glazen alcohol thermometer waar ik eigenlijk altijd al bang voor was dat ie 't ooit zou gaan begeven.
    Vandaag kwam ik er ook nog eens achter dat de schaalverdeling gewoon "verschuift" wanneer je tegen de boven of onderkant tikt... dus ergens was het maar goed ook dat ie nu kapot is.

Mijn vraag: ik wil een "geen gezeik" (=constant & stevig) thermometer voor in de DoKa. Ik heb ook een digitale (http://shop.fotohuisrovo.nl/product_...roducts_id=220) maar ik vind dat die traag reageert op temperatuurwisselingen. Mijn vraag: wat voor thermometer gebruiken jullie?

Alvast bedankt!

Shooter
    Multi Format
    hey

een geijkte kwik thermometer welke 0,05 ° verschil aangeeft, in een gebied van 15 °tot 25 °,dat ding is wel 30 cm lang en kost een aardige som ,als chemicus heb ik altijd geleerd dat enkel kwik thermometers de juiste temperatuur aangeven ,dit is waarschijnlijk achterhaald ,maar ik blijf der bij

jm

)

)

)

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by BBMOR View Post
    een geijkte kwik thermometer welke 0,05 ° verschil aangeeft, in een gebied van 15 °tot 25 °,dat ding is wel 30 cm lang en kost een aardige som, als chemicus heb ik altijd geleerd dat enkel kwik thermometers de juiste temperatuur aangeven, dit is waarschijnlijk achterhaald, maar ik blijf der bij
    Ik moet zeggen dat ik je gevoel deel - dat kwikthermometers consistent en accuraat zijn - echter, waar kan ik (als particulier) nog zo'n thermometer bestellen? 't Enige nadeel vind ik de kwetsbaarheid van zo'n glazen ding. Deel van mijn vraag is dan ook; is een digitale thermometer consistent (of de temperatuur echt klopt interesseert me niet zo... als ie maar consistent iedere keer dezelfde waarde aangeeft bij eenzelfde temperatuur).

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    dat de juiste temperatuur aangegeven wordt maakt niet uit
    wel dat hij reproduceerbaar is binnen de kleinste grenzen
    een alcohol thermometer met een schaal 0.1 worden nog wel gemaakt, denk ik
    zich wenden naar de laboratoria leveranciers

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by fred View Post
    zich wenden naar de laboratoria leveranciers
    Weet je er één die aan particulieren levert?

Adri van Loenhout's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    4
    Ik gebruik alleen maar alcohol thermometers (heb er een vijftal van het merk Paterson en Kaiser) Een van Paterson is een lange van ongeveer 30 cm en een kortere van ongeveer 15 cm. Als ik ze allemaal in een bad leg, geven ze allen dezelfde waarde. Hieruit maak ik op dat ze een redelijk betrouwbare waarde geven. De lange gebruik ik in de baden en "au bain marie"en de korte in de Paterson ontwikkeltank. Al mijn thermometers heb ik 2e hands van Dokathuur uit Zevenbergsche Hoek.
    groet, Adri

Shooter
    Medium Format
    Bij torricelli in schiedam tel 010-4265942
    mijn dig geeft een halve graad verschil tov kwik
    overigens te oude kwiktherm schijnen afwijh=kingen te geven.

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Ruud View Post
    Bij torricelli in schiedam tel 010-4265942
    Bedankt voor dit adres.
    Quote Originally Posted by Ruud View Post
    mijn dig geeft een halve graad verschil tov kwik
    Bij verschillende waarden? Oftewel bijvoorbeeld bij 10graden, 20 graden en 35 graden? Bij mij zat daar destijds (bij vergelijk vloeistof met digitaal) namelijk redelijk wat verschil in!

Shooter
    Medium Format
    bij 20 graden

andere waarden niet gecontroleerd

dit was een goedkope electr gekocht bij een electronicazaak.
    kan me niet voorstellen dat goedkope electr nauwkeurig zijn gezien grootte van bereik . zijn ook niet gecalibreerd zoals kwik.

bel eens met deze fa in schiedam. hebben ook electr,

informatie krijg je altijd hier.als ze niet aan part leveren vraag via wie wel
    mijn eigen zaak is dicht. anders zou ik het wel doen
    heb je anders evt geen kennis met een bedrijf of via je werkgever kan ook vaak via de inkoopafd.

groetjes
    ruud.

Shooter
    Medium Format
    herhaal bericht weggevallen.

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin