Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,900   Posts: 1,584,401   Online: 721

Results 1 to 3 of 3
    jelke's Avatar

opemus 6 vraagje

heeft iemand ervaring met het gebruik van 6x6 inlegmaskers (in de negatiefhouder) van een opemus 6 vergroter, ik heb er nu glas in (bovenkant anti-newton- en onderkant glas)

ik vraag dit omdat ik regelmatig last heb van stof.. en elke keer de glaasjes moet schoonmaken, het voordeel is wel dat het negatief perfect vlak blijft

omdat ik gebruik maak van een condensorvergroter vrees ik dat het negatief kan gaan bollen door de warmte, kan dit??

laatste vraag, heeft iemand nog toevallig 6x6 inlegmaskers en eventueel nog een kleurenkop voor deze vergroter..,alvast bedankt voor reacties

Shooter
    4x5 Format
    Zelf geen bekendheid met de opemus 6 maar met diffuus licht (kleurenkop) heb je ongeacht 't merk vergroter minder last van stofjes. Wel is 't dan verstandig je ontwikkeling van je film aan te passen.

Vaak staan vergroters op marktplaats gratis af te halen. Even opletten of er een opemus 6 langs komt met de benodigde attributen. Op dit forum zitten natuurlijk allemaal mensen die zelf hun vergroter nog gebruiken en zullen dus niet echt genegen zijn onderdelen te verkopen. Je moet 't meer hebben van diegene die denken dat achter de computer meer te halen valt.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by jelke View Post
    laatste vraag, heeft iemand nog toevallig 6x6 inlegmaskers en eventueel nog een kleurenkop voor deze vergroter..,alvast bedankt voor reacties
    Ja!
    Sinds ik begin dit jaar een nieuwe Omega vergroter heb, ligt de Opemus 6 hier te bestoffen. Kleurenkop, maskers, glaasjes, alles erop en eraan.

Voor een symbolische prijs + verzendingskosten mag je hem hebben. Contacteer me gerust.

Groeten,
    Geert

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin