Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,685   Posts: 1,482,283   Online: 920

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 16 of 16
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    harry

Release, the best you can do...

willem's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    haha, dit idee is niet nieuw, zie ik, thx dit is wat ik zoek

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Als je een doka opzet koop dan meteen het geweldige boek "way beyond monochrome". Ik heb het gekocht bij amazon.de en ik heb er, na het lezen van vier hoofdstukken, al heel veel van geleerd. Vooral het split grade verhaal sprak me erg aan. Gradaties instellen met filters maar dan niet alleen in de bekende stappen maar alles ertussenin! Verder een handig DHZ stapjesmasker, en veel dokatechniek uit de praktijk. Mooi boek, echt.

Zelf ben ik ook zo gek een doka op te zetten. Een lastige, Minox doka, voor 8x11 en daarnaast uiteindelijk een voor grootformaat.
    Laat de pers maar schrijven. Pop heeft klassiek niet weggevaagd en de syntesizer heeft de piano ook niet vervangen. Line dancing bestaat nog etc etc. Het valt me wel op dat de analogen zo in de verdediging gaan. Kom op het is leuk, dat is toch belangrijk genoeg.

Succes,

Rob

willem's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    dank, het boek kende ik nog niet. als de doka klaar is kan ik kleur en zw tm 4x5 afdrukken en zal ik nog eens de literatuur induiken...

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    iIk ben alweer geruime tijd bezig met het inrichte van een doka,ik heb mezelf de voorwaarden opgelegd,dat het niet veel moest kosten,om de doodeenvoudige rede dat het geld ontbrak,dit is heel simpel,maar een waarheid als een koe,ik had 2 hobby,s,audio,en fotografie,welnu,fotograferen doe ik al,vanaf mijn geboorte,zeg maar,terwijl de audio er veeeel later in kwam,het overgrote deel van de audio heb ik dus ,via marktplaats verkocht,kon niet allemaal in de fotohobby gestoken worden,want de auto kwam ook niet door de keuring,en hij was toch al duur,dus die opgeruimd,en een micraatje gekocht,doet het heel perfekt,en ik kon toch nog wat geld overhouden om in de hobby te steken,ik heb een fotopauze gehad van een kleine 20 jaar,maar omdat het kriebelde,toch maar weer begonnen,met als gevolg dat ik alles opnieuw moest aanschaffen,ik heb wel een paar pluspunten,qua apparatuur weet ik veel meer,en we hebben nu dus marktplaats en ebay,en ik schijnt ,volgens mijn vrouw,een neus te hebben voor rommel langs de straat,en dat heeft ook zat opgeleverd,het is wel jammer dat veel mensen dat niet zien,dus zij ook niet,wel als ik het verwerkt hebt,dan wel,maar daarvoor,grrrrrrrrrrr,gek werd ik er van,zo ook mijn vergroters,op marktplaats stond een Agfa varioscop 60,gratis,maar wel zelf afhalen,achter Arnhem,dus gedaan,een perfekt ding,maar met multigrade moet je dus werken met losse filters,alla,de tijd verstrijkt verder,en zowaar,in Helmond ook een Agfa,zelfde type,maar met een originele Agfa kleurenkop,dikwandige bakken,belichtingsmeters,een Agfa automaat om printjes af te drukken,een Wurst processor,en nog meer aanverwante artikelen,voor maar 4 tientjes,alleen,ik moest het wel zelf ophalen,nou ja,kon ik meteen de micra uit proberen,ik heb van de week even rustig staan kijken,het hele spul heeft me maar zeer weinig gekost,alleen,het vergt wel veel tijd,want,je koopt het niet zomaar even,het komt op je pad,en dat is toch ook wel wat waard,want het is hobby,nietwaar,o en er was ook nog papier bij,van Ilford,30x40,bariet,het moeilijke was,toen ik de eerste vergroter haalde,had ik een Volvo,toen ik de 2de ophaalde,was het een micra,en daar zat dus mijn vrouw in,en mijn hond,dat was proppen,vrouw weer boos,want het was inschikken,maar ik had hem,en zo kan je dus ook aan je hobby komen,alleen duurt het wat langer.
    Ruud.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Prachtig verhaal Ruud. Ja, zo hebben we allemaal wel wat, maar het is inderdaad een gouden tijd voor dokawerkers in termen van 2de hands aanbod. Hoe lang dat nog duurt weet ik niet, want het risico is wel dat er nu steeds grotere hoeveelheden richting vuilnisbelt verdwijnen.

Heb zelf nog wel een redelijke forse prijs betaald voor mijn 2e hands Durst Laborator 1200 drie jaar geleden, wel nadat ik naar de toenmalige "marktwaarde" had gekeken op internet en wist wat ze gemiddeld deden. Heb daar overigens geen spijt van gehad, want bijna alles was nog in goede staat en zeer compleet, en het is een topmodel vergroter, die tot 4x5 aankan, incl. mooie Ilford Multigrade kop erop.

Veel plezier met de rest van de inriching van je doka, zal nog wel even tijd kosten, maar hou vol! Het is de moeite waard.

Voor nog wat inspiratie, zie ook deze thread, die over in badkamers ingerichte doka's gaat:

http://www.apug.org/forums/forum43/4...darkrooms.html

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin