Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,735   Posts: 1,515,466   Online: 1084

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 25

Shooter
    Medium Format
    nogmaals is een philips 712

Shooter
    Medium Format
    euro 9,50 dus incl btw geen europ

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by Ketknarf View Post
    Een gouden tip:
    Als je werkt met RC Ilford gebruik dan de rode Deco Led Light van Philips (voet GU10 of E27) voor minder dan 10€ en verbruik van 1W en gaat nagenoeg een leven mee (niet bruikbaar met de oude Brovira van Agfa) en zeer vlot verkrijgbaar. Verschillende kennissen zijn er intussen al op overgeschakeld.

KK
    Dit is zeker een gouden tip. Probleem in mijn doka is dat de lamp nooit echt uit gaat maar een beetje gloed blijft uitstralen. Nu is dat geen probleem met het lage stroomverbruik, maar wel raar! Ik heb overigens bijna 10 euro betaald voor de lamp.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dat kan wel kloppen dat die lamp inmiddels €10,- kost. Kwam afgelopen dagen nog een amberkleurige lamp ergens in mijn doka tegen die ik zo'n 30 jaar geleden gekocht moet hebben. Het prijskaartje erop gaf aan dat deze destijds Hfl 6,90 gekost heeft. Aangezien de prijzen van vele artikelen elke 10 jaar zo'n beetje verdubbelen kun je stellen dat deze lampen niet écht veel duurder geworden zijn.
    Ik huldig hier meestal het motto beter te duur dan niet te koop!
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hasselbladuser View Post
    Dit is zeker een gouden tip. Probleem in mijn doka is dat de lamp nooit echt uit gaat maar een beetje gloed blijft uitstralen. Nu is dat geen probleem met het lage stroomverbruik, maar wel raar! Ik heb overigens bijna 10 euro betaald voor de lamp.
    Dat heb je inderdaad met die LED verlichting. Hetzelfde geldt ook voor spaarlampen en TL-licht, die om die reden uit mijn DOKA geweerd worden!
    Zeer gevaarlijk bij laden van filmkassettes of een ontwikkeltank, of ontwikkelen in open baden.

De Philips Deco LED kost in de Gamma net geen 8 euro. Ik vond er ook een daglichtlamp (60W, klassieke peer) en heb er me eentje meegenomen ter evaluatie. Ik moet er wel nog een dimmer opzetten.

Ik kan nog een tijdje voor met mijn doka-lampen, 'k heb er een goed jaar geleden een 6-tal kunnen aanschaffen aan redelijke prijs.

Groeten,
    Geert

Shooter
    4x5 Format
    Dat heb je inderdaad met die LED verlichting. Hetzelfde geldt ook voor spaarlampen en TL-licht, die om die reden uit mijn DOKA geweerd worden!
    Zeer gevaarlijk bij laden van filmkassettes of een ontwikkeltank, of ontwikkelen in open baden.
    Bij dit soort lampen is 't belangrijk dat de schakelaar in de spanning dragende draad zit. Of nog beter dat er een 2 polige schakelaar niet te ver van de lamp vandaan zit. De draden kunnen als antenne werken en een in de buurt aanwezige gsm mast doet dan de rest. Maar dit is allemaal theorie. Zal zelf toch ook eens kritisch kijken naar de tl lamp die in mijn doka aan 't plafond hangt.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Als je bij het "oudere" type TL-buizen last hebt van nagloeien is de oplossing inderdaad om de polen om te wisselen. Bij de nieuwere typen TL (met de dunnere buizen) lukt dat minder goed of zelfs helemaal niet en blijf je zitten met nagloeien. Derhalve heb ik die TL's er weer uitgegooid en de oudere weer geïnstalleerd. Daarna geen last meer gehad van sluieringen of andere defecten.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Ik heb een LED verlichting in houder gekregen ,rood ,totaal 3 watt
    er zitten meerdere leds in . voor prof gebruik
    heb ik gratis
    zal deze meenemen naar nijmegen
    wie interesse heeft kan deze uitproberen.

\ruud.

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Na wat zoeken ben ook ik de lamp met de naam deco led light red van Phillips tegengekomen. Kan dit ding werkelijk dienen als vervanging van de originele rode dokapeer?

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    ik heb een natrium osram lamp gekocht voor 25 euro.
    Bevalt me prima qua helderheid en ze beweren dat ze heeel lang meegaan!

op marktplaats was er iemand die ze aanbood
    (zoek op Osram dokalamp )

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin