Discussions: 45,240 | Messages: 610,026 | Members: 29,969 | Online: 272 | Chatroom: 0
User Name:  Password:

"That is called grain. It is supposed to be there." -Flotsam

APUG search    RSS MOBILE
Customize Sidebar
Mamiya C220 and lenses
Author: darinwc
36 view(s)
Gum-Silver Process
Author: Dwane
1146 view(s)
aj 12 + various things
Author: jnanian
666 view(s)
Kodak D-19
Author: Tom Hoskinson
973 view(s)
Go Back   APUG > APUG Nederlandse Forums > Apparatuur > Donkere kamer > Rode dokalamp Philips PF712E

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-27-2007, 05:25 AM   #11 (permalink)

nogmaals is een philips 712
Ruud is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 12-27-2007, 05:26 AM   #12 (permalink)

euro 9,50 dus incl btw geen europ
Ruud is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 01-02-2008, 03:39 AM   #13 (permalink)

Quote:
Originally Posted by Ketknarf View Post
Een gouden tip:
Als je werkt met RC Ilford gebruik dan de rode Deco Led Light van Philips (voet GU10 of E27) voor minder dan 10€ en verbruik van 1W en gaat nagenoeg een leven mee (niet bruikbaar met de oude Brovira van Agfa) en zeer vlot verkrijgbaar. Verschillende kennissen zijn er intussen al op overgeschakeld.

KK
Dit is zeker een gouden tip. Probleem in mijn doka is dat de lamp nooit echt uit gaat maar een beetje gloed blijft uitstralen. Nu is dat geen probleem met het lage stroomverbruik, maar wel raar! Ik heb overigens bijna 10 euro betaald voor de lamp.
hasselbladuser is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 01-02-2008, 04:15 AM   #14 (permalink)
hka

hka's Avatar

Dat kan wel kloppen dat die lamp inmiddels €10,- kost. Kwam afgelopen dagen nog een amberkleurige lamp ergens in mijn doka tegen die ik zo'n 30 jaar geleden gekocht moet hebben. Het prijskaartje erop gaf aan dat deze destijds Hfl 6,90 gekost heeft. Aangezien de prijzen van vele artikelen elke 10 jaar zo'n beetje verdubbelen kun je stellen dat deze lampen niet écht veel duurder geworden zijn.
Ik huldig hier meestal het motto beter te duur dan niet te koop!

Release, the best you can do...
hka is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 01-02-2008, 04:49 AM   #15 (permalink)

argus's Avatar

Quote:
Originally Posted by hasselbladuser View Post
Dit is zeker een gouden tip. Probleem in mijn doka is dat de lamp nooit echt uit gaat maar een beetje gloed blijft uitstralen. Nu is dat geen probleem met het lage stroomverbruik, maar wel raar! Ik heb overigens bijna 10 euro betaald voor de lamp.
Dat heb je inderdaad met die LED verlichting. Hetzelfde geldt ook voor spaarlampen en TL-licht, die om die reden uit mijn DOKA geweerd worden!
Zeer gevaarlijk bij laden van filmkassettes of een ontwikkeltank, of ontwikkelen in open baden.

De Philips Deco LED kost in de Gamma net geen 8 euro. Ik vond er ook een daglichtlamp (60W, klassieke peer) en heb er me eentje meegenomen ter evaluatie. Ik moet er wel nog een dimmer opzetten.

Ik kan nog een tijdje voor met mijn doka-lampen, 'k heb er een goed jaar geleden een 6-tal kunnen aanschaffen aan redelijke prijs.

Groeten,
Geert
argus is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Sponsored Ad. (Subscribers to APUG have the option to remove this ad.)

Old 01-02-2008, 05:41 AM   #16 (permalink)

Quote:
Dat heb je inderdaad met die LED verlichting. Hetzelfde geldt ook voor spaarlampen en TL-licht, die om die reden uit mijn DOKA geweerd worden!
Zeer gevaarlijk bij laden van filmkassettes of een ontwikkeltank, of ontwikkelen in open baden.
Bij dit soort lampen is 't belangrijk dat de schakelaar in de spanning dragende draad zit. Of nog beter dat er een 2 polige schakelaar niet te ver van de lamp vandaan zit. De draden kunnen als antenne werken en een in de buurt aanwezige gsm mast doet dan de rest. Maar dit is allemaal theorie. Zal zelf toch ook eens kritisch kijken naar de tl lamp die in mijn doka aan 't plafond hangt.
gary mulder is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 01-03-2008, 04:00 AM   #17 (permalink)
hka

hka's Avatar

Als je bij het "oudere" type TL-buizen last hebt van nagloeien is de oplossing inderdaad om de polen om te wisselen. Bij de nieuwere typen TL (met de dunnere buizen) lukt dat minder goed of zelfs helemaal niet en blijf je zitten met nagloeien. Derhalve heb ik die TL's er weer uitgegooid en de oudere weer geïnstalleerd. Daarna geen last meer gehad van sluieringen of andere defecten.

Release, the best you can do...
hka is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 01-04-2008, 06:05 AM   #18 (permalink)

Ik heb een LED verlichting in houder gekregen ,rood ,totaal 3 watt
er zitten meerdere leds in . voor prof gebruik
heb ik gratis
zal deze meenemen naar nijmegen
wie interesse heeft kan deze uitproberen.

\ruud.
Old 05-08-2008, 04:14 AM   #19 (permalink)

Robbedoes's Avatar

Na wat zoeken ben ook ik de lamp met de naam deco led light red van Phillips tegengekomen. Kan dit ding werkelijk dienen als vervanging van de originele rode dokapeer?
Robbedoes is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 05-08-2008, 10:29 AM   #20 (permalink)

Willie Jan's Avatar

ik heb een natrium osram lamp gekocht voor 25 euro.
Bevalt me prima qua helderheid en ze beweren dat ze heeel lang meegaan!

op marktplaats was er iemand die ze aanbood
(zoek op Osram dokalamp )

Thread Tools
Display Modes

APUG.ORG Block Ads. (APUG Subscribers have the option of closing this block)

Contact Us - Advertise on APUG - Archive - Top - Site Terms - Forum Rules  

All times are GMT -5. The time now is 09:38 PM.

All Content Copyright © 2002-2008 Photocentric Ltd.   Search Engine Optimization by vBSEO APUG.ORG is a division of Photocentric Ltd.
This site is best viewed with a resolution of 1280x1024 (or higher), we recommend using