Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,548   Posts: 1,544,578   Online: 928

Results 1 to 4 of 4
    Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49

El-Nikkor 150 5.6

Ik was op zoek naar een lapla 50 ring voor mijn durst vergroter voor het plaatsen van een 150 rodagon lens, echter op ebay werd deze uiteindelijk verkocht voor 72 euro! Zijn ze nou helemaal gek geworden.

Nu kwam er vandaan een el-nikkor 150 5.6 voorbij voor 90 euro met 39mm draad (waarvoor ik wel een ring heb).

Nu is de vraag of het inderdaad waar is dat de el nikkor tov de componon-s en rodagon veel contrastrijker is.

Nu kan ik op zoek naar een draaier die voor mij een ring kan tappen voor een paar euro en kan ik toch op de durst werken....

Shooter
    4x5 Format
    Nu kan ik op zoek naar een draaier die voor mij een ring kan tappen voor een paar euro en kan ik toch op de durst werken....
    Als de draaier niet een hobbyist is die in zijn schuurtje dat ding voor je draait kan dat wel eens meer dan 72 euro gaan kosten. De nikkor is een goed optiek. De enige 2 die mogelijk beter zouden kunnen zijn, APO Rodagon en de APO Componon Maar de laatste weet ik van dat hij een 55mm draad heeft die mogelijk nog moeilijker aan te komen is.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Als de draaier niet een hobbyist is die in zijn schuurtje dat ding voor je draait kan dat wel eens meer dan 72 euro gaan kosten. De nikkor is een goed optiek. De enige 2 die mogelijk beter zouden kunnen zijn, APO Rodagon en de APO Componon Maar de laatste weet ik van dat hij een 55mm draad heeft die mogelijk nog moeilijker aan te komen is.
    De draaier is een oud lid van onze fotoclub die in zijn schuur een draai en freesbank heeft staan...

Shooter
    Multi Format
    Ik gebruik al jaren de Nikkor 150mm, voor kleur en zw/w, tot mijn tevredenheid. Gezien de grootte van afdrukken mag er wat pit uit de vergroter komen.(LPL). Al mijn lenzen zijn van Nikkon: 40-50-80-150 mm met 39mm draad.
    Met de 80mm kan ik wel eens een vergelijkende test doen tussen de Nikkor en de Apo Rodagon.
    Voor de grootste kleurvergrotingen in middenformaat gebruik ik de Apo (lenen bij een vriend). Of die nu werkelijk beter is heb ik nog nooit getest maar gezien het prijsverschil mag dat wel.

mvg
    KK

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin