Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,690   Posts: 1,548,852   Online: 951

Results 1 to 3 of 3
    alex.slaets@adeo.be's Avatar
    Shooter
    35mm

Focomat V35 pookjes

Hallo,

'k Heb pas een tweedehands V35 op de kop kunnen tikken. Wat een machine ! Zo eenvoudig, degelijk en gebruiksvriendelijk tegelijk.

Kan iemand me helpen met de functie van de pookjes onder de sleuf voor de negatiefhouder ?

Er zitten vier pookjes onder de sleuf voor de negatiefghouder.
    Twee van die pookjes (links en rechts binnen) verplaatsen een masker respectievelijk van de voor en achterkant.
    De twee andere pookjes (links en rechts buiten) kunnen niet verdraaid worden.
    Ik weet niet zeker waarvoor die dienen. Moeten ze normaal een masker aan de linker en rechterkant bewegen ? Dan zitten ze vast.... Of dienen die voor iets anders ? In het handboek vind ik niets.

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Alex,
    De vier pookjes zijn bedoeld om het masker in te stellen. Zo te horen zitten ze vast en er zit niets anders op dan de V35 gedeeltelijk te demonteren om te zien waarom er geen beweging zit in die twee pookjes. Kruipolie is een andere mogelijkheid hoewel ik daar voorzichtig mee zou zijn.
    Succes
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

alex.slaets@adeo.be's Avatar
    Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by clogz View Post
    Hallo Alex,
    De vier pookjes zijn bedoeld om het masker in te stellen. Zo te horen zitten ze vast en er zit niets anders op dan de V35 gedeeltelijk te demonteren om te zien waarom er geen beweging zit in die twee pookjes. Kruipolie is een andere mogelijkheid hoewel ik daar voorzichtig mee zou zijn.
    Succes
    Hans
    OK. Daar was ik al bang voor. Dus de links/rechts maskers zitten vast, de voor-achter maskers bewegen. Wel raar dat ze aan de twee kanten vastzitten, want ze werken onafhankelijk.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin