Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,880   Posts: 1,520,483   Online: 848

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 25
    alex.slaets@adeo.be's Avatar
    Shooter
    35mm

Onderdelen LICI Colorstar 3000

Bij de V35 uit de vorige post zat ook een Lici Colorstar 3000.

Helaas zat het spotmeting accessoire er niet bij.

De website van Lici is al sinds 2000 niet meer geupdate en de telefoon wordt niet opgenomen.

Weet er iemand hier (uit de regio bijvoorbeeld) of die firma nog bestaat en/of waar er nog onderdelen te vinden zijn ?

Dank

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Mail ze maar even daar reageren ze vroeger of later wel op. Geduld hebben dus...
    harry

Release, the best you can do...

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Is er iemand in de zaal met een gebruiks aanwijzing voor een colorstar 2000?
    deze zoek ik.
    Bij voorbaad dank
    Daniel

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Mail ze maar even daar reageren ze vroeger of later wel op. Geduld hebben dus...
    Dat werkt echt niet altijd.
    Voordat er bekend was dat Ilford overgenomen was door Harman probeerde ik contact met Ilford Nederland te krijgen. Er is een Web site : www.ilford.nl
    Die Web site bestaat nog steeds, maar antwoord op je vragen krijg je niet:rolleyes::rolleyes:, zelfs als je vragen doet naar de engelse afdeling komt er geen antwoord.
    Ben ik blij dat Harman het overgenomen heeft.

áDieu,
    Johan

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by WITZ View Post
    Dat werkt echt niet altijd.
    Voordat er bekend was dat Ilford overgenomen was door Harman probeerde ik contact met Ilford Nederland te krijgen. Er is een Web site : www.ilford.nl
    Die Web site bestaat nog steeds, maar antwoord op je vragen krijg je niet:rolleyes::rolleyes:, zelfs als je vragen doet naar de engelse afdeling komt er geen antwoord.
    Ben ik blij dat Harman het overgenomen heeft.

áDieu,
    Johan
    Dat was al een zinkend schip en de motivatie was ver te zoeken. Je ziet ook de oorzaak en gevolgen hiervan. De Harman club is aktiever dan Ilford ooit de laatste jaren was, is geweest. Datzelfde geldt nu voor Polaroid. Onmogelijke eisen stellen aan de distributeurs en die op hun beurt weer aan de fotozaken die hun producten zouden mogen verkopen en dus masaal afhaakten. Gevolg is historie...

Volhouden met mailen.
    Voor zover ik weet kijken ze nog regelmatig de mail na. Nog niet lang geleden heb ik nog enige onderdelen via hen bemachtigd.
    harry

alex.slaets@adeo.be's Avatar
    Shooter
    35mm
    Harry,
    Is het mailadres waar je naar stuurde info at colorstar punt nl ?

Dank

Alex.

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format

Colorstar 2000

Quote Originally Posted by Daan72 View Post
    Is er iemand in de zaal met een gebruiks aanwijzing voor een colorstar 2000?
    deze zoek ik.
    Bij voorbaad dank
    Daniel
    goeie morgen,de 2000,is dat het type met dat opstaande randje,dus eerst dat vlak met die ster,en dan een cm of 3-4 omhoog,waar je de waarden in rode letters ziet staan,en dan weer.......,ik heb daar de gebruiksaanwijzing van,het gekke er van is,er staat in die hele beschrijving geen typenummer,voor een,indertijd,zo,n duur apparaat,is het maar een flodderblaadje,maar als dit de 2000 is,mail ik hem wel.
    Ruud.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by alex.slaets@adeo.be View Post
    Harry,
    Is het mailadres waar je naar stuurde info at colorstar punt nl ?

Dank

Alex.
    Yep
    harry

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by elbuveli2ETHPY View Post
    goeie morgen,de 2000,is dat het type met dat opstaande randje,dus eerst dat vlak met die ster,en dan een cm of 3-4 omhoog,waar je de waarden in rode letters ziet staan,en dan weer.......,ik heb daar de gebruiksaanwijzing van,het gekke er van is,er staat in die hele beschrijving geen typenummer,voor een,indertijd,zo,n duur apparaat,is het maar een flodderblaadje,maar als dit de 2000 is,mail ik hem wel.
    Ruud.
    Hallo Ruud,

Ik zal hier een foto bij zetten.
    Er zijn geen op staande randen die je beschrijft.
    Maar ik hoor het wel , alvast bedankt

Daniel
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails SS851525b.jpg  

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Alex,
    ik gebruik zelf ook een 3000.Het spotstuk gebruik ik eigenlijk nooit (ik werk alleen op zw).
    Als je je negatieven goed belicht/ontwikkeld komt je toch bij dezelfde tijd uit.
    Je kan met de spot ook negatieven en papier doormeten, maar ik ben er achter gekomen dat het theoretisch meten van film materiaal onzin is.
    Praktisch werkt beter daar er zoveel variabelen zijn die meespelen in het proces.

ik ken wel iemand met een 2000 daniel (Ruud kroon, was ook in Nijmegen), misschien wil hij wel voor je de handleiding scannen.
    Stuur maar een mail mocht je het nog nodig hebben.

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin