Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,968   Posts: 1,523,395   Online: 1145

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 26 of 26
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by willem View Post
    overigens, lucht neemt graag de kortste route, dus met een buis met gaten die aan een kant afgesloten is, zou het kunnen zijn dat je aan de kant waar de afzuiger zit veel meer 'trek' hebt dan aan de kant waar hij afgesloten is. Een testje met bijvoorbeeld rook/ talkpoeder is hier aan te bevelen.
    Willem je hebt helemaal gelijk. Maar...
    Met dat effekt heb ik rekening gehouden en daar waar de meeste trek zit, in mijn geval rechtsboven, sta ik dus niet met mijn snuffel en gaan de geurtjes aan mijn neus voorbij.
    Daarmee voorkom ik enigzins de problemen die G al eerder aangaf.
    Uiteindelijk is het zoeken naar een compromis.
    Als je bij mij dus de vlam in de pijp ziet dan weet je dat ik aan pyro-en ben...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Daarmee voorkom ik enigzins de problemen die G al eerder aangaf.
    Heb ik 't weer gedaan

Voordat ik mijn doka ombouwde om een spoelbak er in te zetten, had mijn vergroter die zijn koellucht uit de ruimte haalt, een afvoer naar buiten door 't dak. Nu staat te vergroter aan de andere kant en zit er een gat in mijn dak waar niets op aangesloten is. Moet maar snel iets op verzinnen door de hoeveelheid warme lucht die mijn vergroter nu in de doka uitblaast wordt het in de zomer toch onaangenaam warm.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Al heel wat waardevolle info!
    Waarvoor dank.

Nu nog iemand die het komt installeren...
    lol

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Heb ik 't weer gedaan
    Die "G" slaat op Argus' argumenten.
    harry

Release, the best you can do...

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Ik zie heel professionele oplossingen hier, fraai. Bij mij gaat het iets primitiever. Omdat mijn doka in mijn badkamer is ingebouwd, heb ik simpelweg een badkamer ventilator op de daar aanwezige passieve afvoerbuis geïnstalleerd.

Omdat ik mijn badkamerdeur wel lichtdicht moest maken, en daarmee ook grotendeels luchtdicht, heb ik wel een gat daarin gezaagd en met twee zwart geschilderde roosters en twee stukken zwart passe-partout een lichtsluis gecreëerd. De "inflow" van verse lucht is nu zeer goed en duidelijk voelbaar zonder ongewenste lichtlekkage.

Omdat de ventilatieopening en deur tegenover elkaar liggen, is de luchtstroom door de doka ook ideaal. Mijn chemiebakken staan recht onder de afvoer met de badkamerventilator. Dat is er wel ca. 1.2 meter boven, en niet zoals in sommige foto's hier er direct boven, maar het werkt meer dan afdoende.

Zie deze thread voor een paar plaatjes van mijn doka:

http://www.apug.org/forums/forum43/4...rkrooms-3.html

Je moet wel een eindje naar beneden scrollen tot je mijn post met foto's ziet.

Shooter
    4x5 Format
    Die "G" slaat op Argus' argumenten.
    Wat een opluchting.
    Met nadruk op lucht....

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin