Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,688   Posts: 1,482,365   Online: 739

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: Wisselzak

Shooter
    Multi Format

Wisselzak

In de classifieds kwam ik een wissel zak tegen van Fuji die als een tent is op te zetten. Ik gebruik nu een van 50x50 en dat gaat net met 13x18.

Kent iemand hier een tent model van een wissel zak.
    Op ebay zie ik net een dia als een koepel tent opgezet kan worden ook leuk maar erg duur i.v.m. transportkosten

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Zelf heb ik goede ervaringen met m'n Harrison pubtent:

http://www.robertwhite.co.uk/product...1897&PT_ID=309

Ben
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

Gemengde gevoelens

Ik heb zelf een Fuji tent en ik heb gemengde gevoelens er over. Allereerst heb je een zee van ruimte (zeker als je hem wat strakker op zet dan op de foto in de classifieds ). Maar aan de andere kant is hij wel 8 kilo. En dat staat er natuurlijk niet bij. Als ik met de auto weg ga, neem ik hem wel eens mee, maar tegenwoordig gebruik ik meer een wisselzak. (Je mag de Fuji tent dus ook voor een zacht prijsje van mij overnemen...) Ik heb een wisselzak nieuw gekocht van 65 x 62 cm, vanwege de lage prijs (€ 15,13 excl. btw). Maar als gewicht geen issue is, dan raad ik de Fuji aan...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Multi Format
    Ik heb er wel interesse in als ik weet wat je met een zacht prijsje bedoelt.
    Heeft hij ook een houten bodem en meet hij dus ongeveer 63x63x63?

Mijn probleem met een wisselzak is dat het net lijkt of dat hij vacuüm wordt naar mate je langer bezig bent.
    Ik laad meestal alle 10 bladen in cassettes zodat ik geen halve doosjes in de koelkast heb. Als ik wat overhoud dan leg ik de cassette wel in de koelkast. Die gaan dan wel condenseren van buiten maar dat droogt meestal wel goed op.
    MIjn ervaring met halve doosjes is dat je niet meer weet hoeveel er nog inzit.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik stop mijn doosjes vlakfilm in een afsluitbare/hersluitbare zak, zeg maar voor in vriezers. Nadat je de film uit de koelkast of freezer haalt eerst op kamertemperatuur laten komen, voordat je het zakje opent. Nog nooit een condensatieprobleem gehad. Verder stop ik altijd een briefje in het zakje er bij waarop ik bijhoud hoeveel film er over is. Je kunt natuurlijk ook opschrijven hoeveel film er uit is gehaald. Is de doos half vol of is hij half leeg?

Zie verder PM.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Multi Format
    oplossing voor een dichtklappende wisselzak:
    Een oude paraplu erin!

Gebruik ik als we met de tent weg zijn :-)

En dat met die halve doosjes... je zet toch streepjes op de doos naarmate je er film uithaalt? Afturven, zo heet dat bij ons.

G

Shooter
    Medium Format
    Ik gebruik deze:

http://www.eyesonmedia.nl/webshop/di...photoflex.html

Ben er erg tevreden mee.

Shooter
    Multi Format
    @ Heyda

Ik kijk niet meer bij eyesonmedia omdat je er als privé persoon niet meer kan kopen.
    Ik zie er trouwens geen maten bij staan lijkt mij qua grondvlak niet erg groot.

@Merlin en @ argus
    Dat afstrepen hebben jullie gelijk in maar dat vergeet ik meestal vandaar mijn probleem.
    Met de doosjes in de koelkast heb ik weinig problemen behalve dat ik altijd ruzie heb over de ingenomen ruimte.
    Ook polaroids gaan nog goed erin. Maar ik heb wel eens iets teveel cassettes geladen en die erin gelegd.
    Op de kunststof platen gaat het dan ineens condenseren maar als je dat gewoon laat verdampen is er verder niets aan de hand.

Shooter
    Medium Format
    Dat je als particulier niet kunt kopen is nieuw voor mij. Ik heb het ding nog maar pas. (een maand of 2-3) Gewoon via de webshop.

ff googlen bracht dit:

This film changing bag lets you safely change film in your camera without exposing to ambient light.

* Light-tight for safe exchange of film
    * Adequate internal space for ease of use
    * Collapses for ease of storage
    * Durable and dependable

The Changing Room gives you a camera darkroom on the move.
    Load 4x5 or 8x10 film safely.

Reflective finish keeps the interior cool and your hands dry.
    Dit laatste is niet helemaal waar, hoor. De rest wel.

Open Dimensions

* 25" x 22" x 15" (64x56x38cm)

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by obelix View Post
    @Merlin en @ argus
    Dat afstrepen hebben jullie gelijk in maar dat vergeet ik meestal vandaar mijn probleem.
    Moet toegeven dat ik het de laatste tijd ook niet meer doe... da's het voordeel van een continu aangevulde voorraad

G

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin