Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,963   Posts: 1,523,174   Online: 793

Results 1 to 4 of 4

Shooter
    35mm

durst 605 omvormen tot 6x7

Hallo,
    ik zit met het volgende:
    ik wil veranderen van formaat, mijn vergroter doet enkel tot max 6x6. ik zou graag naar 6x7 kunnen. ik weet er bestaan van die vegasets 6x7 upgrades, voor de 670 vergroter.
    weet er iem. of dat lukt met de 605 ook?
    Als ik het opaalglaasje van mijn vergroter uitmeet heb ik breedte genoeg, dus in principe zal de vergroter op zich dat extra cm aankunnen, Maaaaar als ik mijn negatiefhouder uitmeet, zal ik de negatiefrandjes niet kunnen afdrukken, kom just tekort.( Foto guy uit brussel zei: dat hij dat al eens heeft voorgehad dat iem. vroeg of zijn 605 6x7 aankan, de reactie was: dat "sommige" 605'en dat kunnen?
    Ik zou het kunnen uittesten met een negatief 6x7, maar ik ken niem. in de buurt met ne 6x7 formaat.
    Stel nu dat het niet lukt, wa is de goedkoopste manier: een andere goedkope vergroter, vb: 670 model- zijn dat goede, ziet er nogal goedkoop gemaakt uit.
    andere goedkope alternatieven( max150 euro)

Iem. raad?
    tot ltr

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Neem gewoon het laatste negatief van een film en teken daar een rechterhoek van 6/1 cm bij en je hebt een 6/7 afbeelding. Mbt de 670. Dat zijn best goede vergroters en voor minder dan 150 euro moet je er een kunnen kopen. Op marktplaats bv staat nu een 670 met VC kop( aan te raden) een 670 zwart/wit condensor. Een gratis Durst 6/9 en een voor 50 euro. Dus keus genoeg. Het voordeel van de 670 is dat de onderdelen nog te krijgen zijn.

Ben
    Last edited by Breunes; 11-09-2008 at 07:10 AM. Click to view previous post history.
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

Shooter
    35mm
    Merci voor je reactie, maar als ik gewoon een stukje bijteken bij het laatste beeldfragment kan ik uiteindelijk niet zien of het echt scherp is in die hoek, want voortzelfde geld licht mijn lichtbox inderdaad verder uit dan de 6x6 die er is, maar is er lichtafval in de hoeken. dus je moet een perfect negatief nemen waarvan dat je weet dat het superscherp is, die in de hoeken leggen van je negatiefhouder en dan beoordelen,dat zou ik kunnen doen.

tot ltr
    ciao

Shooter
    35mm
    Ik heb juist nog eens mijn negatiefhouder uitgemeten en ik heb geen plaats genoeg, kan enkel max 6x6 afbeelden.
    ik zou al een grotere negatiefhouder nodig hebben.
    dus het wordt toch een andere vergroter, spijtig.
    dus op zoek naar zo'n 670 model. ik heb nu een diffusorvergroter, best wel tevreden over, mooie uitlichting.
    dus wordt een diffusor,denk ik.
    tot ltr,ciao

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin