Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,556   Posts: 1,545,048   Online: 899

Results 1 to 5 of 5

Shooter
    35mm

aankoop durst 805

Hallo ik kan een durst 805 kopen van iem. 250 euro, met alles erop en eraan( maskers, glaasjes,etc) maar het is een condensorkop, ik ben gewend om met kleurenkop(605) te werken(diff) maakt dat een groot verschil uit ivm contrast,tonaliteit,stof.... of is het in geringe mate dat jullie zouden zeggen: ga voor diene vergroter!!!
    hij is wel al 20 jaar oud.
    maar bon,
    ik zie wel naar jullie reactie
    ciao

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Ik heb zelf een Durst Laborator 1200 met een Ilford multigrade kop. Dat is een kop met een diffusorbox, een beetje vergelijkbaar met een kleurenkop. Daarnaast heb ik een Durst 670BW met condensor. Ik kan eerlijk gezegd maar weinig tot geen verschil zien. Er wordt wel gezegd dat een condensor vergroter scherpere resultaten geeft, maar meer kans op zichtbaarheid van stof. Als je echter voorzichtig met je negatieven omgaat, zoals ik ook doe, zou dat geen issue moeten zijn.

Kortom: zou me er niet druk om maken en gewoon kopen als je denkt een goede deal te hebben.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Een prachtige vergroter is dat!
    Professioneel gerief!
    Je kan nadien nog een kleurkop bij aanschaffen.
    Wel nakijken of alles naar behoren werkt
    oa: Achteraan de metalen veer bekijken op slijtage (inkepingen, kreuken en dies meer).

Hier nog wel een nieuwe veer in voorraad.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

Shooter
    35mm
    Dank je voor jullie toedracht.
    zeg, fred diene van nederland, ik heb hem een berichtje verstuurd ivm de glaasjes, maskertjes,etc
    zodat ik niet voor niks aanzet richting Den Haag.
    Maar als jullie zeggen dat een BW-kop nie zoveel verschil maakt, zal ik het erop wagen!
    ik laat jullie iets weten.
    ( Dan kan ik overgaan tot de aankoop van een mamiya 7) hehe
    ciao

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin