Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,693   Posts: 1,482,473   Online: 966

Page 3 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 21 to 30 of 64

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by van eynde ludo View Post
    Hoera, Hoera
    De vergroter is eindelijk gemaakt, de totale kostprijs is 44 euro.
    Leuk Ludo dat je het op deze wijze nog eens overdoet. Bij de € 44 komt natuurlijk nog iets bij voor datgene dat je hier hebt achtergelaten. Was niet mis. Ook jij bedankt.

Voor de geinteresseerden, het ontstoringsfilter had het begeven als gevolg van een mankement in zijn electriciteitskast. Na montage van het filter zou een en ander in orde zijn. Bij nader doormeten door mij bleek de triac die het licht stuurt het ook begeven te hebben. Daarnaast is waarschijnlijk als gevolg van een onoordeelkundige behandeling een elco uit zijn soldering getrokken. Het was een puzzel zonder schema. En nu kom ik tot datgene waar ik naar toe wil. Ik heb begrepen dat er meerdere Durst 1200 bij Apug members in omloop zijn. Het is daarom geen luxe om over een service manual te beschikken. Wie wil deze kar trekken indien daar behoefte aan is.

Theo
    Last edited by argentic; 05-09-2009 at 05:20 PM. Click to view previous post history. Reason: Reparatie quote

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Super Theo. Dat is de echte Apug mentaliteit.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    De gebruikshandleiding voor de l1200 is in ieder geval als niemand hem heeft te koop voor euro 22,00 rechtstreeks bij Durst in ITALIE

http://www2.durst.it/shop/ga.asp?prodcatid=6&abc=l

ze geven een bijzonder goede service rechtstreeks.ik heb er een ondereel gekocht voor de m805 en kreeg ook goede voorlichting dat ik het juiste bestelde
    heb er een exploded vieuw tek van de m805 aan overgehouden in pdf

kijk voor de manual : http://www2.durst.it/shop/ga.asp?prodcatid=6&abc=l

voor vragen per e-mail ga je naar : service@durst.it

succes

ruud.

Shooter
    4x5 Format
    Theo,

Er zijn wel verschillende 1200 's in gebruik, maar ze zijn ook heel verschillend. De meeste zijn nogal recht to recht aan mechanisch zoals de cls en vls series . De electonisch gevoelige zijn de multigraph , autocolor, pictograph, pictochrome en de optimo, en waarschijnlijk ben ik er ook nog wel een vergeten, hebben alle een andere manual.

Shooter
    35mm
    Ruud, om misverstanden te voorkomen. Het gaat niet om een gebruikershandleiding maar om een service manual. Hierin vind je
    de electronische schema's met meetpunten en nog veel meer.
    Meestal is men daar niet zo kwistig mee om die te verstrekken.
    Bij Leitz heb ik die eens via een misleidende truc van een van hun
    producten gekregen. Normaal ging het niet.
    Theo

Shooter
    35mm
    Ruud, op jouw advies ben ik even naar
    Durst geweest. Zoals ik reeds vermoedde
    ze vermelden alleen maar GEBRAUCHSANLEITUNGEN
    Van wat ik van Gary begrepen heb is het vanwege de
    vele typen zinloos.

THeo

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Theo,

Veel Laborator 1200s werden ook uitgerust met de Ilford 500 Multigrade head i.p.v. een Durst kop. Ik heb er zo een, en heb er ook geregeld op Marktplaats, E-bay en b.v. bij Abro in Zaandam zien staan.

Voor de Ilford kop is wel een electronisch schema beschikbaar, en wel hier (zie de link naar het MG500 Exposure System Service Manual, dit bevat een aardig volledig electronisch schema voor deze systemen):

http://www.ilfordphoto.com/products/page.asp?n=161

Ik heb zelf nu trouwens helaas ook problemen met mijn Ilford kop , zie deze thread, misschien dat wij ook nog maar eens moeten praten... en misschien dat jij er iets zinnigs over kan zeggen, zie hier:

http://www.apug.org/forums/forum43/6...00-system.html

Marco
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    35mm
    Hallo

De voeding in mijn autocoler heeft het begeven.

Het autocoler systeem is nu buiten gebruik.
    De voeding is vervangen door een tra 500. Met wat soldeerwerk is de tra 500 aan te sluiten.

Ik heb nog een instructie hoe je een autocolor moet ijken.

met vr groeten
    Kroon

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Misschien aardig om in dit draadje op te nemen is dat het L1200 systeem modulair is: dwz vanuit het basis chassis kun je verschillende vergroters "bouwen" door verschillende koppen met al dan niet daar aanhangende electronica. Dus als je Multigraph het definiteif begeven zou, kan je daar een andere kop op plaatsen bv een condensor kop, of een kleuren kop (Cls500)..hoe je daar dan weer aan moet komen is een ander verhaal, maar met goed zoeken en geduld kom je een end..

Mvgr,

Cor

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    De koppen die je kan gebruiken zijn:
    Autocolor 1200
    CLS 501
    VLS 501
    Varipoint 1200
    Femokit BW

Gr.
    Mike
    --Mike

Page 3 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin