Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,564   Posts: 1,545,305   Online: 824

Page 4 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 31 to 40 of 64
    Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by mhulsman View Post
    De koppen die je kan gebruiken zijn:
    Autocolor 1200
    CLS 501
    VLS 501
    Varipoint 1200
    Femokit BW

Gr.
    Mike
    Volgens mij is dat geen volledige opsomming, aangezien je bijvoorbeeld ook de CLS450 en CLS500 kunt aanwenden. Dan zijn er ook nog de niet Durst koppen, bijvoorbeeld van Ilford (MultiGrade). Ik had ooit een CLS450 kop, maar de transformator ging stuk. Het was goedkoper om een nieuwe Laborator aan te schaffen. (In wat voor wereld leven wij? )

Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Op marktplaats staat een Ilford kop.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    Theo,
    misschien dat wij ook nog maar eens moeten praten... en misschien dat jij er iets zinnigs over kan zeggen:

Marco
    Marco,
    Inmiddels heb ik het schema van de voeding bekeken. Niets indrukwekkends.
    Hoewel de typenummers van de componenten slecht leesbaar zijn spreekt het schema voor zich. Normale standaardcomponenten. Ze kosten niet meer dan
    € 1,50 tot 2,00 per stuk. Iedere electronicus kan dit zondermeer repareren indien er iets het begeven zou hebben. Voorlopig komen de triacs en de opto-couplers die de triacs aansturen het eerst in aanmerking. Kwestie van heel simpel meten. Maar je hebt me nog steeds niet verteld wat er nu precies aan
    de hand is.
    Ik heb je een mailtje gestuurd. Je reageert hier totaal niet op.
    Ik ga er dan ook vanuit dat je mijn assistentie niet meer op prijs stelt.
    Correcter had ik gevonden indien je me dit even gemaild had.
    Zo gaat de lol om iemand te helpen er snel vanaf.
    Theo

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Eh, sorry Theo. De mail is even blijven liggen. Dat betekent niet dat ik je evt. hulp niet op prijs zou stellen. Maar op dit moment weet ik nog niet eens of het praktisch realiseerbaar is, omdat ik b.v. niet eens weet waar je woont. Als dat erg ver weg is vanaf Heemstede, waar ik zelf woon, is het wellicht toch handiger om eerst in mijn directe omgeving te gaan zoeken.

Ik waardeer het wel degelijk dat je dat schema hebt bekeken. Over het probleem, waar je een vraag over stelde in die mail:

Het probleem is dat de controller "op hol" slaat en niet meer goed opstart. Het scherm dat tijd en gradatie zou moeten aangeven geeft onzin weer en de lampen slaan op onverwachte momenten aan of uit. Ik dacht eerst dat het probleem in het snoer zat van de trafo naar de controller, maar na wat eigen broddelwerk met solderen en vervangen van de kabel, is de controller nog steeds niet functioneel. De reden dat ik dacht dat het de kabel was, is dat in eerste instantie het probleem verergerd leek te worden door de kabel te bewegen, dus ik dacht aan kabelbreuk / kortsluiting. Hoewel dat nog steeds mogelijk de beginoorzaak van de ellende is, lijkt er echter meer stuk.

Ik heb ook de trafo open geschroefd, en ook daar is in ieder geval niet iets zichtbaar stuk (wat natuurlijk niet altijd wat zegt). Maar of het probleem in de controller of trafo zit, weet ik dus niet.

Marco
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    35mm
    Dag Marco,
    Op de eerste plaats blij dat je zo reageer. Een beetje goede manieren slaan bij
    mij hoog aan. Daar ben ik allergisch voor.
    Mijn woonplaats is Baarle-Nassau.
    Je praat over op hol slaan.
    De voeding heeft een paar spanningstabilisatoren. Ik kan niet lezen welke.
    Er staan er ergens twee achter elkaar. Dit is zeer waarschijnlijk om de warmte te spreiden. Dan is er nog een die waarschijnlijk voor een negatieve spanning zorg draagt. Deze doen het of niet. De spanning is gewoon te meten. b.v. de 7812 geeft 12 volt, de 7805 geeft 5 volt.
    Indien de lampen branden zal er aan de opto-couplers en triacs ook niet veel
    mankeren.
    Bij Ludo zat een een Elco los. Wil je mij overigens beloven dat je nooit meer zegt dat een condensator het grootste probleem in de electronica is!!
    Daar help je niemand mee.
    Je relaas doet zeer sterk denken aan een warmte probleem. Iets doet het of niet.
    Een slecht contact in de soldering, we noemen dat een koude las, komt veel voor. Een slecht contact in een IC voetje, mits deze gebruikt zijn.
    Werkt kosten verhogend en dan zal dat wel niet.
    Gesoldeerd aan een 8 aderige kabel. Is er via een meter gecontroleerd op onderlinge sluiting?
    Beginnen bij het begin en dat is de voeding. Het feit dat er iets reageert
    doet niet vermoeden dat de trafo kaduk is. Overigens trafo's zijn gezekerd.
    Bij overbelasting door sluiting of iets dergelijks gaat de zekering eraan.
    Met verbazing heb ik in Apug gelezen over de diverse trafo's die eraan zouden zijn gegaan. Een vraagteken zet ik hierbij. Een of ander component komt veel eerder in aanmerking. Zoiets als de slang van de wasmachine is kapot.
    Sorry mevrouw apparaat is te oud en niet meer te repareren.
    Dit is een eerste reactie. We geven het nog niet op!
    Theo

Shooter
    35mm
    Marco,
    Heb jij een laserprinter en zou je de schema's goed duidelijk voor mij willen
    uitprinten en toezenden. Het gaat dan alleen over de printplaten en niet
    over componenten opstelling
    Theo

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by th. van Kints View Post
    Een beetje goede manieren slaan bij
    mij hoog aan. Daar ben ik allergisch voor.
    Ben je allergisch voor goede manieren Théo ???
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    35mm
    Wilbert,
    Dit kwartje of franc valt niet.
    Bedoel je soms GEEN goede manieren.
    Is dit wie kaatst moet de bal verwachten?
    Ik weet nog niet hoe je die symbooltjes moet plaatsen anders kwam er een reeks.
    Ga jij nu maar eerst eens je doka klaar maken. Josine, mijn vrouw, zegt dat ik maar eens een maandje moet gaan helpen.
    Theo

Shooter
    35mm
    Wilbert,
    Valt dit onderwerp eigenlijk wel in de threat?
    Theo

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik weet nog niet hoe je die symbooltjes moet plaatsen anders kwam er een reeks.
    Wanneer je een bericht schrijft staan rechts de "smilies". Ga op de plek staan waar je er een wilt. Klik op het juiste symbooltje. Klaar is Kees. Zodra je het bericht opslaat wordt die code vanzelf een plaatje.

Ga jij nu maar eerst eens je doka klaar maken. Josine, mijn vrouw, zegt dat ik maar eens een maandje moet gaan helpen.
    Theo
    Helpende handen zijn altijd welkom Met een beetje geluk wordt morgen de nieuwe betonvloer geëgaliseerd. Daarna gaan we een muur metselen. Als er nog iemand een Doka-draaideur voor me heeft ...

Maar ik geloof dat dit wel erg Off-Topic wordt
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 4 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin