Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,986   Posts: 1,523,993   Online: 815

Page 6 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 51 to 60 of 64
    Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by th. van Kints View Post
    Volgens het schema is het de MC 14542
    Mijn zoon is toevallig hier. Zit op de Universiteit in Leuven en zit hier te blokken en die heeft voor mij de schema's vergroot uitgelijst.
    Theo, het is zeer zeker NIET de MC 14542 in mijn voeding. Het nummer was duidelijk leesbaar. Dit kan 1 van de cruciale verschillen zijn tussen die nieuwe, laatste, en de iets oudere versie van het Ilford Multigrade 500 systeem die ik heb.

Overigens zit er bij mij in de voeding ook maar 1 printplaat, als ik het mij goed herinner van toen ik hem gisteravond weer openschroefde, i.t.t. de 2 waar jij het potentieel over had op basis van die ILFORD schema's.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Het idee van een forum IS dat anderen zich er mee bemoeien ! Misschien kunnen anderen wel een zinnige bijdrage leveren of er iets van leren, door te vragen/bij te dragen.
    Mee eens, laten we niet te krampachtig doen. Overigens is er natuurlijk niets mis mee om een deel van de minder relevante zaken via APUG PM's of e-mail af te handelen.

Verder denk ik dat de kans vrij klein is dat buiten Theo met zijn electronica kennis, er iemand anders een echt serieuze bijdrage kan leveren, of er moeten nog meer electronica hobbyisten hier blijken te zijn... (als we de discussie verder hadden gevoerd in het Engels, was die kans niet denkbeeldig geweest, maar de nederlandstalige groep is daar denk ik toch wat te klein voor).

Blijft natuurlijk wel overeind dat het ook voor de anderen nuttig kan zijn om te lezen wat de uiteindelijke oplossing van het probleem is, voor het geval hun 500 systeem vergelijkbare kuren gaat vertonen.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    35mm
    Gary,
    Helemaal begrijp ik je opmerking niet. Volgens mij is Apug een discussie forum. Het het onderhavige onderwerp leent zich voor mij niet voor een DISCUSSIE. Indien ik in Marco zijn plaats zou staan en
    die zegt dit en die zegt dat dan werd ik knettergek. Voor mij is thans meten is weten.
    Het zal wel commentaar op leveren maar tot heden weet ik waar ik mee bezig ben. Gaat het probleem mijn kennis te buiten dan meldt ik dat zeer sportief. Bovendien spelen nog steeds bepaalde emoties uit het verleden een rol.
    Ik dacht dat wij leuk contact hebben/hadden. Mij is er veel aan gelegen dit zo te houden.
    m.vr.gr. Theo

Shooter
    35mm
    Sorry Gary ik was te snel. Meldt ik is meld ik. Wilbert is hier fel op.
    Theo

Shooter
    4x5 Format
    Theo,

Excuus aanvaard

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Theo,

Excuus aanvaard
    Gary wiens excuus?
    Dien ik achter excuus een komma te plaatsen om het beter te begrijpen.
    Ik zou niet weten waarom MIJN excuus aanvaardt zou moeten worden.
    Ik heb mij niet te verontschuldigen.
    Theo

Shooter
    4x5 Format
    Sorry Gary ik was te snel.
    Sorry

Shooter
    35mm
    Marco,
    Naar aanleiding van je telefoontje het volgende:
    7800 serie, 3 contacten
    links in input, midden is O, rechts is output

7812: links en middenpoot spanning hoger dan 12 volt, zet de meter hoger dan 20 volt
    midden poot en rechterpoot moet 12 v zijn

7805: links en middenpoot spanning gelijk aan de uitgangsspanning van de 7812
    midden poot en rechterpoot moet 5 volt zijn

7905: linkerpoot is de O (LET OP WIJKT AF ZOALS GEZEGD VAN DE 7800 SERIE)
    middenpoot is de ingang
    rechterpoot is de output
    linkse poot en rechtse moet NEGATIEF 5 volt geven

Theo

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by Marco B View Post

Blijft natuurlijk wel overeind dat het ook voor de anderen nuttig kan zijn om te lezen wat de uiteindelijke oplossing van het probleem is, voor het geval hun 500 systeem vergelijkbare kuren gaat vertonen.
    Natuurlijk zal indien het probleem is opgelost "rekening en verantwoording
    afleggen" hetgeen ik bij Ludo's probleem ook heb gedaan.
    Theo

Shooter
    35mm
    VERSLAG JOURNAAL:

voor de geinteresseerden;
    na uren lange telefonades, misverstanden over links en rechts, voor en achterzijde van een plug, een kabel welke aan de ene zijde een andere nummer aanduiding van de aansluiting heeft dan de andere zijde,
    een schema van een ander model dan het onderhavige en prompt niet klopt,
    is het ons gelukt via een hulpspanning aan de processor zijde/plug
    de schakel transistor zijn werk te laten doen. De opto-coupler schakelde/
    triggerde prompt de triac die de lamp deed opgloeiien.
    DE ventilator liep, de relais werkten, de spanningen klopten alles volgens
    het boekje. We weten nu dat aan de voeding plus inhoud niets mankeert.
    Dat is al heel wat.
    Een ZEER prettig gevoel.

Mijn vader zei altijd het geluk is met de domme.
    Of hij gelijk heeft, wie zegt het me.,

Nu komt de op hol geslagen processor aan de beurt. Of ik dan ook zo enthousiast ben?

Dit was het zo ver

Theo

Page 6 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin