Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,316   Posts: 1,536,739   Online: 1041

Page 1 of 7 1234567 LastLast
Results 1 to 10 of 64

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

laboretor 1200 Durst multigraph

Wie kan me het adres of de gegevens van iemandt of firma bezorgen om mijn vergroter te kunnen laten herstellen.
    Het gaat dus hier om een durst l 1200 met multygraph kop op . Het is de eigenlijke aparte transfo die het begeven heeft.
    Ik zou het een zonde vinden om niet meer met deze vergroter te kunnen werken , is echt een machien uit de duizend om mee te werken.
    Bedankt op voorhand.
    Ludo

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Probeer deze jongens eens; http://www.dokamagic.com/
    Hebben destijds de professionele tak van Durst in NL overgenomen.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Harry, de mensen door u aangegeven kunnen geen herstellingen meer doen bij gebrek aan onderdelen voor analoge vergroters.
    Dus moest er iemandt andres een gedacht hebben waar het wel kan.
    Groeten, Ludo

Shooter
    4x5 Format
    Ludo,

Het is aannemelijk dat de reparatiekosten, als je dit professioneel laat doen, groter zullen zijn dan de marktwaarde van het hele apparaat. Of je moet zelf met eventuele hulp en een servies manual het kunnen maken. Of gewoon een ander werkende exemplaar op de 2e hands markt scoren.

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Beste Ludo,

Staan er gegevens op de trafo? Ik bedoel uitgangsspanning etc. Aan de hand daarvan kun je misschien een “gewone” trafo uitzoeken bij een electrowinkel. Een andere mogelijkheid is het opvragen van (doorgemeten) gegevens aan iemand met een werkende trafo.

Succes, Rob

Shooter
    4x5 Format
    Er zit meer in dat doosje dan alleen een trafo. De spanning stabilisator alsmede de besturing van de filters en sluiter in de kop. Althans de vermogens componenten daarvan. De logica zit in het bedienings paneel.

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Last edited by Robbedoes; 02-26-2009 at 03:07 AM. Click to view previous post history.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Als ik jouw was, zou ik zeker ook even bij een electronicazaak langsgaan, of enige vorm van electronica reparateur. Omdat het om een relatief eenvoudig apparaat gaat (niet de controller - ik heb trouwens ook een L1200, in mijn geval met een Ilford Multigrade kop), zou ik mij niet verbazen dat een reparatie mogelijk is (hoewel ik zeker geen expert ben op dat gebied). Als het b.v. slechts een grote kappotte condensator is, 1 van de meest falende onderdelen in elk electronisch apparaat, dan is dat vaak gewoon repareerbaar.

Als laatste zou ik ABRO in Zaandam niet vergeten, zij hebben veel spullen tweedehands, en wellicht dat ze je ook met een kleine reparatie kunnen helpen:
    http://www.fotoabro.nl/
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Hallo,iedereen
    Heb ondertussen contact gezocht met durst zelf, en zo in contact gekomen met een hersteller van durst zelf. Heb in mijn beste duits geprobeerd mijn verhaal te doen.
    Ik weet niet of iemandt deze vergroter ook bezit, vooral met de multigraph kop. Eens de papier soorten zijn ingegeven is het een echt genot om er mee te werken, heel gemakkelijk,zelfs practich niets meer tegenhouden of doordrukken. Zijn wel afdruk tijden van 2 tot 3 min.
    Het probleem zit volgens mij in de stekker verbinding met het net, dus waar de stekker in de transfo gaat, de aansluiting ligt ligtjes op de metalen omhulsel van de transfo. En daar is tijdens de panne een zwarte specie uit de aansluiting gekomen. Heb daarna alles gecontroleerd binnenin,waar er 3 sekeringen zijn ,allemaal nog goed, maar toch macheert er niets meer, geen licht op de vergroter en niets op de display.
    Wat denken jullie is het te riskeren om het te laten repareren in Duitsland, hij is een erkende hersteller,aangestelt door durst, hij repareerd ook de minilaps van durst.
    Heb hem gevraagt om een schatting te geven van de kosten, moet dus nog effen wachten op een antwoord.
    Een ander 2de hands toestel is niet zo maar te vinden, met dezelfde kwaliteiten zeker niet.
    Groeten ? Ludo.

Shooter
    4x5 Format
    Je zult wel niet hoeven twijfelen of het ding goed gemaakt kan worden. Het is meer de vraag of jij de reparatiekosten er voor over hebt. Zelf heb ik jaren een multigraph gebruikt. Wat me wel verbaast is je lange belichtings tijden. Gebruik je wel de juiste mengbox voor het negatief formaat ? En hoe groot druk je af ? Bij een afdruk grote van 30 X 40 cm en een diafragma van 8 zou je maximaal toch op 30 sec moeten uitkomen. Er zit een 250 watt 24 volt lamp in de kop, die geeft een behoorlijke hoop licht.

Page 1 of 7 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin