Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,301   Posts: 1,536,171   Online: 712

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Thread: rode dokalamp

jelke's Avatar

rode dokalamp

is een rode deco led light lamp van philips even veilig in het gebruik als het originele rode dokalicht pf712e van philips?

ik kom er inmiddels ook achter dat de 150 watt photocrescenta lampen van philips moeilijk verkrijgbaar zijn..

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Jelke,
    Als ik jou was zou ik me maar bij de originele dokalamp houden. Tenminste als deco staat voor decoratief.
    Groetend
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by jelke View Post
    is een rode deco led light lamp van philips even veilig in het gebruik als het originele rode dokalicht pf712e van philips?

ik kom er inmiddels ook achter dat de 150 watt photocrescenta lampen van philips moeilijk verkrijgbaar zijn..
    Het testje om dat te controleren is niet zo moeilijk. Belicht een stuk papier heel licht grijs. Leg er een paar munten op en wacht een minuut of vijf terwijl je rode of groen-gele dokalicht brandt. Ontwikkel daarna je papier. Herken je waar je munten hebben gelegen, zit je fout. Zie je niets, dan zit je goed.
    Overigens bestaan er ook dokalampen met een gekleurde kap. Ik heb er een war Ilford op staat. Daar gaat een gewoon 15 watt peertje in. Werkt uitstekend en je hebt geen speciale dokalampen meer nodig.

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    hallo,ik heb een dokalamp van Osram(maar het blijkt dat die onder verschillende benamingen geleverd word),met een witte en een rode schijf(verwisselbaar),is dat veilig genoeg?

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Ja die is inderdaad veilig. Bovendien kun je middels een schuif de lichtsterkte regelen.

Groetend
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Ik heb nog een doos met gele en donker bruine doka philips lampen liggen.

Iemand interesse?
    mag je zo hebben

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Ik heb die bewuste dokalamp van Osram aan de wand gemonteerd,eerst met een witte schijf.
    De kleur die dat voortbracht was amber(een beetje bruinig zeg maar),vervolgens heb ik de witte schijf verwijderd,en de rode er op gezet,en wat bleek,amber,wel ietsje donkerder,maar toch.
    Kan dit kloppen,hoort het zo,word dit door het papier als rood opgevat,of is de lamp niet goed,of denk ik te kronkelig.

Ruud (elbuveli)

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by elbuveli2ETHPY View Post
    Ik heb die bewuste dokalamp van Osram aan de wand gemonteerd,eerst met een witte schijf.
    De kleur die dat voortbracht was amber(een beetje bruinig zeg maar),vervolgens heb ik de witte schijf verwijderd,en de rode er op gezet,en wat bleek,amber,wel ietsje donkerder,maar toch.
    Kan dit kloppen,hoort het zo,word dit door het papier als rood opgevat,of is de lamp niet goed,of denk ik te kronkelig.

Ruud (elbuveli)
    Soms ... Ilford WT kan er vrij goed tegen maar het forte PWT helemaal niet.

Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Medium Format
    Hallo,

Mocht je een keer in Maastricht komen

Rode DOKA lamp ligt hier bij de fotozaak op de plank bij Rembrandt grote staat,

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by elbuveli2ETHPY View Post

Ruud (elbuveli)
    Je kan het hier ntuurlijk vragen, maar er zijn vrij veel factoren in het spel, zoals de soort papier die je gebruikt, het soort filter dat je er op zet, hoe ver de lamp van het papier is en bijvoorbeeld hoeveel strooilicht er in de doka is. De zekerheid die je zoekt, krijg je alleen door een testje te doen. Dat kost een proefstrook en 10 minuten werk. En als je de resultaten met ons deelt, zijn wij ook weer een beetje wijzer.

Huub

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin