Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,821   Posts: 1,581,663   Online: 887

Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 31 to 35 of 35
    willem's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Ik zou de L1200 nemen. Alles werkt zeer soepel en betrouwbaar. De 138 is wat te groot naar mijn smaak. De L1000 is een stukje kleiner, maar werkt weer wat minder comfortabel. Omdat je het over een wat kleinere ruimte hebt, let wel even op de hoogte van je plafond. In mijn dokaruimte die toch vrij hoog is ,past de L1200 in de hoogste stand maar net.

groeten

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Verrek zeg,en ik maar denken dat ik met een stelletje professionele amateurs te maken had,ik voelde me,vooral in het begin,heel erg klein,bij jullie vergeleken,maar nu groei ik toch weer aardig,is het niet in de lengte dan wel in de br..........
    Moet nog een doka maken,dat is wat,daar heb ik nou absoluut geen moeite mee,ik heb een kamer van 7x4 meter,die ik ook nog moest delen met mijn audiohobby,had mijn dokagedeelte net klaar,en ik zat eens te kijken,ik dacht,shit,dit bevalt me niet,hoppa,de hele rotzooi afgebroken,en omgedraaid,en weer opgebouwd,en net zolang bezig geweest tot het naar me zin stond.
    De tijd was inmiddels al weer aardig gevorderd,maar dat kan me nooit schelen.
    Het kan me echt niks verrekke hoe ik zo,n ding uit de grond moet stampen,maar komen doet tie,van welk materiaal dan ook.
    Nou schaam ik me ook nergens voor,om materialen bij het grof vuil weg te halen,als ik dat goed kan gebruiken,mijn chef zei eens,na de zoveelste waarschuwing,Ruud,als ik je nog eens ziet struinen bij het grofvuil,vlieg je er uit,dat doet tie toch niet,want het was al de duizendste waarschuwing,maar ik zei tegen hem,chef,ik stop ermee als ik jou salaris heb,ern daar kon hij dus niet tegen op,maar zo kom ik dus aan mijn materialen,heel simpel.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    De Ilford 500H multigrade kop die je vaak op de L1200 ziet, heeft ook actieve koeling van de kop. Dat is volgens mij echter meer om de temperatuur van de kast laag genoeg te houden en verlenging van de levensduur van de lampen, dan voor luchttrillingen. Met een paar honderd Watt aan halogeen lichtvermogen, mag je wel actieve koeling hebben. Zelfs met de direct boven de lampen geplaatste hete lucht-afzuigbuisjes, wordt de buitenkant van de kast duidelijk voelbaar warm tot heet bij langdurige inschakeling van de lampen (die overigens na circa 2 1/2 minuut automatisch uitschakelen ingeval van bijvoorbeeld het aanschakelen van focuslicht). Ook na de belichtingsperiode, blijft de ventilator nog doordraaien voor verdere koeling.
    De Devere kop (1947) heeft 2x 250 Watt aan lampen. Om dat te koelen zit er een slang met een diameter van ca 6 cm aan, die naar een ventilator gaat. Dat koelt zodanig dat hij onbeperkt aan kan staan, terwijl trillingen minimaal zijn, omdat je de ventilatieslang extern uitdempt. Het is niet de goedkoopste oplossing, maar ik kreeg die kop voor niets.

Jed

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    De Devere kop (1947) heeft 2x 250 Watt aan lampen. Om dat te koelen zit er een slang met een diameter van ca 6 cm aan, die naar een ventilator gaat. Dat koelt zodanig dat hij onbeperkt aan kan staan...
    Als daar daadwerkelijk een slang met een diameter van 6 cm aanzit, dan vermoed ik wel dat jouw kop groter is en ietsiepietsie meer herrie maakt dan de Ilford 500H, wil je daar een zinvolle luchtstroom doortrekken. De ventilator in de 500H is wel hoorbaar, maar niet storend, en heel compact gebouwd.

Overigens denk ik dat de 500H kop ook probleemloos wel volcontinue aan zou kunnen blijven staan, maar dat komt de levensduur van de lampen niet ten goede, nog los van de electriciteitsrekening...
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    Als daar daadwerkelijk een slang met een diameter van 6 cm aanzit, dan vermoed ik wel dat jouw kop groter is en ietsiepietsie meer herrie maakt dan de Ilford 500H, wil je daar een zinvolle luchtstroom doortrekken. De ventilator in de 500H is wel hoorbaar, maar niet storend, en heel compact gebouwd.

Overigens denk ik dat de 500H kop ook probleemloos wel volcontinue aan zou kunnen blijven staan, maar dat komt de levensduur van de lampen niet ten goede, nog los van de electriciteitsrekening...
    Ik weet niet hoeveel herrie de verschillende koppen maken. Maar de kop van de Devere kop maakt geen herrie, maar de externe ventilator maakt flink wat herrie.
    Maar, so what? Er zijn fotografen die zelfs muziek aanzetten.

Jed

Page 4 of 4 FirstFirst 1234

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin