Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,276   Posts: 1,534,728   Online: 850

Results 1 to 7 of 7

Thread: Omega.

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format

Omega.

Hallo,ik heb gisteren een Omega vergroter gehad,waar je zowel kleinbeeld als 6x6 in kan verwerken.
    De moeilijkheis is het volgende,de lamp,oftewel het lampje blijkt een 125 volt lampje te zijn,een 75 watt.
    De gegevens die op de lamphuls staan is het volgende,PH/111A , GE 75W , 125V , en het is een bajonetvatting.
    Alleen,het beroerde is,dat ik het een ietsje te laat in de gaten had,en PATS,de hele boel sloeg uit.
    Op zich geen punt,even de stop om gezet,en alles deed het weer,behalve de vergroter.
    Nu komt de vraag,zijn dergelijke lampjes nog ergens te verkrijgen,hetzij in 125 volt uitvoering of misschien in 220 volt uitvoering.
    Nog iets heel stoms,de trafo zat in een doos,waar bergen papier en chemiecalieen en nog wat materialen zaten,en had ik dus even te laat opgemerkt.dus als iemand me zou kunnen helpen aan een adresje,waar ik een nieuwe lamp zou kunnen kopen,mijn dank is groot.

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Ik denk dat je een vergroterlamp van 75Watt 220 Volt ook gewoon kan gebruiken.
    --Mike

elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Hallo Mike,
    Nou,dat denk ik niet,want het is een kleine fitting,en geen schroefdraad(E27),maar een bajonetfitting,ik stond werkelijk verbaast dat dit te vinden was in een vergroter,een Omega dus.

Ruud.

Shooter
    4x5 Format

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by elbuveli2ETHPY View Post
    Hallo,ik heb gisteren een Omega vergroter gehad,waar je zowel kleinbeeld als 6x6 in kan verwerken.
    De moeilijkheis is het volgende,de lamp,oftewel het lampje blijkt een 125 volt lampje te zijn,een 75 watt.
    De gegevens die op de lamphuls staan is het volgende,PH/111A , GE 75W , 125V , en het is een bajonetvatting.
    Alleen,het beroerde is,dat ik het een ietsje te laat in de gaten had,en PATS,de hele boel sloeg uit.
    Op zich geen punt,even de stop om gezet,en alles deed het weer,behalve de vergroter.
    Nu komt de vraag,zijn dergelijke lampjes nog ergens te verkrijgen,hetzij in 125 volt uitvoering of misschien in 220 volt uitvoering.
    Nog iets heel stoms,de trafo zat in een doos,waar bergen papier en chemiecalieen en nog wat materialen zaten,en had ik dus even te laat opgemerkt.dus als iemand me zou kunnen helpen aan een adresje,waar ik een nieuwe lamp zou kunnen kopen,mijn dank is groot.
    Deze lamp kun je kopen in schroefdraad en bajonet uitvoering. Dus je kunt de bajonet uitvoering kopen. Als je echter de bajonetfitting makkelijk kan verwisselen voor een schroefdraadfitting, zou ik dat doen en gelijk een 22o V lamp kopen.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Even op deze website zoeken en je vind ze hier...
    Heb daar in het verleden zelf ook de nodige exemplaren gekocht.

http://www.replacementlightbulbs.com/lampelb.html

Doe je voordeel.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    en mocht je nog wat zoeken voor je Omega, kijk hier eens: http://www.classic-enlargers.com/

G

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin