Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,837   Posts: 1,582,459   Online: 765

Page 2 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 11 to 20 of 68

Thread: Mobiele Doka

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    De oplosisngen zijn per gemeente weer anders. De ene gemeente doet er niet moeilijk over hoeveel je naar het afvalpunt brengt en de ander heeft al een probleem als je slechts één liter aflevert.
    Gelukkig woon ik in een gemeente waar, dit aangaande, niet moeilijk gedaan wordt.
    Overigens het busje dat zo komt... komt niet mee. Das war einmal. Althans hier in de regio.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Het project zal in Nederland wel goed ontvangen worden, maar het moet ook nog betaald worden. Ik heb begrepen dat dit in Frankrijk een vacantie-project is, En dat soort dingen worden daar eerder gefinancierd. Een deel van mijn familie woont in Frankrijk en de kinderen gaan daar in de vacantie naar allerlei gesubsidieerde activiteiten (via een wergever).

Jed

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Argentic, dit is zo leuk en inspirerend, waarom heb je nog niet een postje op het Engelstalige forum gedaan? Of zal ik dat nog maar even doen?
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Ok, bij deze even gedaan!
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    Argentic, dit is zo leuk en inspirerend, waarom heb je nog niet een postje op het Engelstalige forum gedaan? Of zal ik dat nog maar even doen?
    Dat heeft hij wél gedaan!
    Kijk maar onder Darkroom Portraits...
    harry

Release, the best you can do...

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Dat heeft hij wél gedaan!
    Kijk maar onder Darkroom Portraits...
    Die post heb ik gemist. Ik had even de Google zoekfunctionaliteit op APUG gebruikt om te checken of het woord "Mobilabo" nog in andere threads voorkwam. Dat leverde echter niets op...

Nu ja, een dubbel postje kan op dit vlak ook niet zo veel kwaad, daarvoor is het te leuk

En die thread van Darkroom Portraits is al zo eindeloos lang, dat het niet meer opvalt.
    My website

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Ik heb begrepen dat dit in Frankrijk een vacantie-project is, En dat soort dingen worden daar eerder gefinancierd.
    Hoi Jed,

Dan moet je jouw Frans toch een beetje bijspijkeren, want dit is alles behalve een vakantieproject. Deze mobiele doka rijdt het hele jaar door in het noorden van Frankrijk naar scholen, culturele centra, markten, gemeenten etc. En dat al sinds 1998.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Hoi Jed,

Dan moet je jouw Frans toch een beetje bijspijkeren, want dit is alles behalve een vakantieproject. Deze mobiele doka rijdt het hele jaar door in het noorden van Frankrijk naar scholen, culturele centra, markten, gemeenten etc. En dat al sinds 1998.
    Wilbert, ik ga niet prat op mijn frans, maar ik lees: ' Le mobilabo se deplace dans le region Nord pas de Calais, mais aussi dans tout la France et ou a l'etranger pendant les vacances scolaires'.
    Maar waar het mij speciaal om ging was de financiering van dergelijke zaken. En daar wordt in Frankrijk ( gedurende de vacantieperioden) meer aan gedaan dan in Nederland, zo is mijn indruk. Maar die indruk is van enkele jaren terug. Over enkele dagen zie ik mijn familie uit Bordeaux, en dan zal ik ze eens vragen hoe het er nu bij staat, wat betreft de financiering van dergelijke projecten.

Jed

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Le mobilabo se deplace dans le region Nord pas de Calais, mais aussi dans tout la France et ou a l'etranger pendant les vacances scolaires'.
    Dat betekent : "Het MobiLabo rijdt in (bestrijkt) de regio Nord - Pas de Calais, maar tijdens de vakanties ook in geheel Frankrijk en in het buitenland." De Franse syntax is vaak omgekeerd t.o.v. de Engelse, Duitse of Nederlandse.

Maar waar het mij speciaal om ging was de financiering van dergelijke zaken. En daar wordt in Frankrijk ( gedurende de vacantieperioden) meer aan gedaan dan in Nederland, zo is mijn indruk. Maar die indruk is van enkele jaren terug. Over enkele dagen zie ik mijn familie uit Bordeaux, en dan zal ik ze eens vragen hoe het er nu bij staat, wat betreft de financiering van dergelijke projecten.

Jed
    Vakantieactiviteiten voor kinderen worden door gemeenten inderdaad stevig gesubsidieerd. Of dat veel meer is dan in Nederland, weet ik niet.
    Last edited by argentic; 07-24-2009 at 01:32 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Dat betekent : "Het MobiLabo rijdt in (bestrijkt) de regio Nord - Pas de Calais, maar tijdens de vakanties ook in geheel Frankrijk en in het buitenland." De Franse syntax is vaak omgekeerd t.o.v. de Engelse, Duitse of Nederlandse.

Vakantieactiviteiten voor kinderen worden door gemeenten inderdaad stevig gesubsidieerd. Of dat veel meer is dan in Nederland, weet ik niet.
    De activiteiten van mobilabo in de region Nord betreft, zo lijkt mij betaalde fotografiecursussen, zie:
    http://www.mobilabo.com/
    Overigens natuurlijk uiterst interessant.

Ik denk dat de vacantie-activiteiten gesubsidieerd worden door (grote) bedrijven en zoals je al noemde overheden.

Jed

Page 2 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin