Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,587   Posts: 1,545,831   Online: 1107

Page 7 of 7 FirstFirst 1234567
Results 61 to 68 of 68

Thread: Mobiele Doka

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    De overgebleven reportagefotografen doen reportages in Afrika, Zuid Amerika etc. en nemen een analoog camera mee. Althans alle reportagefotografen, die ik ken volgen die weg.
    Ik volg al jaren de World Press Photo contest. Al jaren neemt het analoge deel sterk af. Nu is er geen analoog meer over.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    4x5 Format
    En dan kom je aan in Goiânia, centraal Brazilië (een stad met 1,2 miljoen inw.) met je analoge Rolleiflex 2.8F om te ontdekken dat er geen fatsoenlijk analoog lab over is en alles digi is................

Aan de andere kant: ik was laatst bij een klant met mijn laptop om de laatste opdracht te laten zien van CasaCor Goiás 2009 en heb een foto van mijn Shen Hao HZX45-IIA op het scherm als buroblad..... daar kikte hij wél even op, dus het leeft af en toe wél.
    Je moet dan alleen niet beginnen over de kosten van een opname, zeker niet met het prijsnivo hier.

Ik ben eind augustus weer voor een paar maanden in NL: lekker met analoog (RB en Shen) aan de gang, even bijtanken.....

Peter

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by archphoto View Post
    En dan kom je aan in Goiânia, centraal Brazilië (een stad met 1,2 miljoen inw.) met je analoge Rolleiflex 2.8F om te ontdekken dat er geen fatsoenlijk analoog lab over is en alles digi is................
    Heb je zo'n mooie camera, ga je de ontwikkeling door een lab laten doen. Dat is hetzelfde als een Rolls Royce door de wasstraat laten rijden.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Merlin View Post
    Ik volg al jaren de World Press Photo contest. Al jaren neemt het analoge deel sterk af. Nu is er geen analoog meer over.
    Ik ga al jaren niet meer naar World Press Photo toe. Ik vind het niet meer om aan te zien.

Uit een fotoclub wordt je weggejaagd wegens de kwaliteit van digitaal in dergelijkse clubs.

Het is steeds een kip en ei probleem. Maar het eind van het lied is dat het verdwijnt. De papieren kranten zijn inmiddels grotendeels verdwenen, en in de nabije toekomst zullen er nog wat internetkranten overblijven. Daarmee zal de world press geminimaliseerd zijn. De fotografische bijdrage zal ( in uren gerekend) bij de videoproductie liggen. Grote kranten als de New York Times zijn momenteel bezig met het vormgeven aan dergelijke ontwikkelingen.
    En de tijdschriften zullen dezelfde weg volgen, zij het iets later.

Het vastleggen van de geschiedenis gebeurt al via de krantenarchieven, die via internet te benaderen zijn.

Vormen van beeldende kunst kun je in museumcollecties zien en een 'index' is op internet te zien. Voor de fotografie werkt het Eastman House en andere fotomusea nu al zo. Wat er in de toekomst in museumcollecties wordt opgenomen moeten we afwachten. Maar de krantenfotos zitten al in de krantenarchieven. Dus dat kan het museum zich besparen.

De analoge wereld wordt weergegeven via analoge en digitale benaderingen.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by archphoto View Post

Peter
    Volgens mij laten die reportagefotografen hun films daar niet ter plekke ontwikkelen. Ik zou het alleen laten doen op een bekende plek. Waar herken jij een onfatsoenlijk analoog lab aan?

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Heb je zo'n mooie camera, ga je de ontwikkeling door een lab laten doen. Dat is hetzelfde als een Rolls Royce door de wasstraat laten rijden.
    ..of je E6 bij de Hema...
    harry

Release, the best you can do...

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format

Weer helemaal on-topic: mobiele doka

Hoe mobiel moet je doka zijn? Ik wist niet dat ze bestonden, maar dit is een mobiele doka, of in ieder geval een vrij grote wisselzak. Ik vraag me af of ik er een grootformaat camera van ga maken. Dan heb ik eindelijk een camera waar ik languit in kan liggen tijdens de opname...

Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Ik vraag me af of ik er een grootformaat camera van ga maken. Dan heb ik eindelijk een camera waar ik languit in kan liggen tijdens de opname...
    Bestaat al, kijk maar eens naar het werk en de camera van deze man:

http://www.kqed.org/arts/programs/sp...jsp?essid=6820

Ik hoop dat je RealPlayer geinstalleerd hebt en de video dus kunt afspelen, want dit is werkelijk heel bijzonder. Mocht je nog geen RealPlayer hebben, dan kun je een versie hier downloaden:

http://netherlands.real.com/realplayer/

En ronduit hilarisch hoe hij zijn camera "betreedt". Maar ik verklap niks, kijk maar...

Ook zijn manier van ontwikkelen van ultragrote prints is interessant.

Een APUG thread over John Chiara's werk (met een niet meer werkende YouTube link in de eerste post):

http://www.apug.org/forums/forum187/...hn-chiara.html

Marco
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Page 7 of 7 FirstFirst 1234567

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin