Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,704   Posts: 1,482,747   Online: 977

Results 1 to 6 of 6

Shooter
    Medium Format

LICHTLEK VERGROTER( VRAAG EN OPM !!)

Durst m 805.

1. ik zag tot mijn grote schrik dat ik een enorm lichtlek had door het open verticale gat dat achter de lenshouder zit, ( dient voor ombouw naar condensor uitvoering )Dit ronde gat afgedicht ( je kon de krant eronder op het bord lezen ,als ik het rode licht uitdeed !!en een dop voor de lens houd ) )gat diam ong 4 cm diam ( afgedicht nu met een oude rubberdop)http://www.apug.org/forums/images/sm..._surprised.gif

2. Ook aan de zijkanten bij de neg houder komt licht door,ook deze mbv een zwarte flap afgedicht.Reflecteerd via de muur .

3 Als je het rode licht uit doet zie je ook een reflectie van je afdrukpapier naar het plafond,waardoor reflectie optreed weer naar je vergrotingsbord.
    op apug heeft iemand hier ook bescherming voor gemaakt,maar heeft geen vergelijk gemaakt ( voor en na bij afdruk )

Is over dat laatste iets bekend of dit werkelijk van invloed is

Ruud maastricht.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Alle strooilicht kan in min of meerdere mate het eindresultaat be´nvloeden.
    ...en dan natuurlijk het meest in de hoge lichten.
    Rondom mijn 805 zit ook wel het een en ander aan zwarte tape.
    Overigens zat bij mijn 805 een schuif die ik over dat gat, hetgeen dient voor de lamphouder die daar ingestoken wordt, heen kon schuiven.
    Nog eens goed kijken Ruud of hij bij jouw ex. ook aanwezig is.
    Hoe minder licht er vanaf komt des te beter is mijn motto.
    harry

Release, the best you can do...

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Ruud View Post
    Is over dat laatste iets bekend of dit werkelijk van invloed is

Ruud maastricht.
    Zoals Harry al aangeeft, is het uiteraard altijd beter om strooilicht zoveel mogelijk te vermijden. Maar het hangt allemaal natuurlijk mede af van de tijd die je met de print bezig bent. Moet je veel doordrukken, dan kan de tijd al snel oplopen, en daarmee het risico op "fog".

Ik zelf ben in ieder geval een beetje laks, en heb buiten een aantal stukken zwart karton tegen de muren direct naast de vergroter, nog geen volledige zwarte vergroterhoek.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    Medium Format
    Er zit wel een schuif op die positie,( nr 28 in bediening ) maar die kan je niet ver genoeg naar voren schuiven zodat die het gat bedekt,omdat de schuif dan tegen de 2 schroeven komt ( 27) waar de kop mee vastgezet wordt.
    met de rubberstop is het nu gedicht.
    er kwam een bom licht doorheen
    OPNIEUW AFDRUKKEN
    ik hoop nu brillantere afdrukken te krijgen.

laat ik het er maar op houden dat ik er een volautomatische pre-flash mee ontwikkeld heb

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Als je die twee schroeven nou eens gewoon vastdraait.
    Iets omhoog en dan draaien, zitten ze niet meer in de weg en kan de schuif er overheen.
    Zo hoort 't te zijn.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Harry

de schroeven zaten vast,maar nog eens gekeken en het bleek dat het schuifplaatje er scheef inzat,een kant te ver naar binnen
    plaatje eruit gehaald en opnieuw goed erin gezet.
    laat zich nu goed heen en weer schuiven en bedekt het gat.
    de rubberprop er toch maar in laten zitten,komt niets meer door.
    ondertussen het hele ding bijgesteld.maar lijkt nu perfect in orde.
    BEDANKT en goede reis

groetjes

ruud

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin