Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,860   Posts: 1,583,159   Online: 780

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 22 of 22
    Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by AgX View Post
    OK, bedankt, vooral die link naar de EU site in die thread verklaart veel.

Interessant om de verschillen te lezen tussen de verscheidene typen halogeenlampen, iets waarvan ik mij maar beperkt bewust was.

Dus het lijkt er wel op dat rond 2016 ook een deel van de halogeen eruit ligt, met vervanging door nieuwe meer efficiente halogeen typen (xenon en met name infrarood coated)

Toch moet ik nog zien wat er in 2016 daadwerkelijke gebeurd.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    OK, bedankt, vooral die link naar de EU site in die thread verklaart veel.

Interessant om de verschillen te lezen tussen de verscheidene typen halogeenlampen, iets waarvan ik mij maar beperkt bewust was.

Dus het lijkt er wel op dat rond 2016 ook een deel van de halogeen eruit ligt, met vervanging door nieuwe meer efficiente halogeen typen (xenon en met name infrarood coated)

Toch moet ik nog zien wat er in 2016 daadwerkelijke gebeurd.
    Ik denk dat de halogeenlampen, die in vergroters gebruikt worden niet snel verdwijnen. Deze lampen worden namelijk in de toneelwereld veel gebruikt. Zoveel dat de productie in de laatste tijd alleen nog maar hoger is.

Dat wil niet zeggen dat het niet goed is om te kijken naar een vervanger. Zeker voor diegene die op grote formaten en op grootformaat vergroten dan wel werken zijn er duidelijke voordelen omdat je bij minder warmteontwikkeling veel hogere lichtstromen kunt bereiken. De reden dat ze deze technologie bij de Durst Theta hebben toegepast is volkomen begrijpelijk. Stel je even voor hoeveel licht je moet hebben om een druk van 4 meter te kunnen maken en tegelijkertijd de warmteontwikkeling onder bedwang te hebben.

Jed

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin