Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,921   Posts: 1,584,898   Online: 1125

Results 1 to 6 of 6

Shooter
    35mm RF

Doka in Heemstede omgeving Haarlem

Hallo iedereen,

Ik lees al een tijdje apug mee als ik wat info over ontwikkeling etc zoek maar ben nu toch maar lid geworden omdat ik met het volgende zit..

Ik beheer een doka in Heemstede(ligt tegen Haarlem), met 6 werkplekken en gedeeltelijk middenformaat en kleinbeeld vergroters.

Wij hebben een Donka natte tafel om de ontwikkelaar op temperatuur te houden en een mooie grote spoelbak.

Nu is het zo dat onze club leegloopt qua leden omdat steeds meer mensen enkel nog digitaal willen werken.

Nu vroeg ik mij af zijn er misschien mensen uit Noord-Holland die op zoek zijn naar een ruimte waar zij kunnen afdrukken?

Als ik genoeg mensen weet te vinden kunnen we de doka misschien behouden, anders zullen we de club op moeten heffen.

Dus mocht er iemand geintresseerd zijn, neem gerust contact met me op.

Mvg,

Ewoud

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Je moet een grapje maken... waar zitten jullie ergens?? Bij de oude molen in het uiterste zuiden van Heemstede of zo? Ken verder niet echt atelierachtige complexen waar doka's zouden kunnen zitten in Heemstede.

Ik woon zelf in Heemstede! (Franz Leharlaan), maar heb nog nooit van jullie gehoord. Moet bekennen dat ik ook niet zo "foto-club-erig" ben, en heb mij er dus ook niet in verdiept.

Kan je helaas niet echt verder helpen. Hoewel ik een klein rotwoninkje heb, had ik wel de gelukkige omstandigheid om een relatief grote volledig inpandige badkamer te hebben met slechts een douchecel en geen toilet. Dat betekende dat ik die tot een geimproviseerde maar wel comfortabele doka heb kunnen verbouwen met minimale aanpassingen.

Beschik nu over een Durst M670BW voor kleinbeeld, en Durst Laborator L1200 voor 4x5 en MF. Eigenlijk niks te wensen over, hooguit meer ruimte om echt groot te kunnen printen (meer dan 40x50cm), want dat gaat niet meer echt.

In deze thread een paar plaatjes van mijn "donkere kamer" (even naar beneden scrollen tot aan mijn gebruikersnaam "Marco B"):

http://www.apug.org/forums/forum43/4...rkrooms-3.html

Marco
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    35mm RF
    We zitten in de kelder van de Muziek school op de Bosboom Toussaintlaan. Dus best dicht bij het centrum.

Helaas ben jij thuis al voorzien van alle gemakken. Mooie setup heb je!

Groetjes,

Ewoud
    Perceptol Addict

www.ewoudkoster.nl

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Ewoud View Post
    We zitten in de kelder van de Muziek school op de Bosboom Toussaintlaan. Dus best dicht bij het centrum.

Helaas ben jij thuis al voorzien van alle gemakken. Mooie setup heb je!

Groetjes,

Ewoud
    Dank je, ja, ik ben er zo wel blij mee. Het heeft even wat werk gekost (ik heb onder andere zelf alle geaarde stopcontacten aangelegd), maar nu is het een best comfortabele werkplek.

Moet bekennen dat ik volgens mij nog nooit in de Bosboom Toussaintlaan ben geweest. Ik fiets wel geregeld om dat wijkje heen, maar die specifieke straat ben ik volgens mij nog nooit in geweest, moest het ook even op de kaart opzoeken (heb sowieso een geheugen als een zeef voor straatnamen). Ik wist niet eens dat Heemstede een muziekschool had...

Het is wel op een steenworp afstand van waar ik zit, misschien moet ik toch nog maar eens een keer langswippen om te kijken hoe jullie er daar bij zitten.

Marco
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    35mm
    Ewoud, ik heb thuis een prima doka voor kleinbeeld maat ben tegenwoordig ook met 645 actief.
    Het lijkt mij reuze handig om een tweede werklokatie bij de hand te hebben. Wat zijn zoal de voorwaarden om in de doka te mogen werken?
    groet,
    Peter

BZP
    BZP is offline
    BZP's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Beste Ewoud,

Ben je nog steeds op zoek? En is 6x7 mogelijk?

Groet,

Bart

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin