Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,872   Posts: 1,583,518   Online: 1026

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 12 of 12

Thread: Zonemaster II

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    (Ik wilde nog meer reageren, maar kon mijn eerdere postings niet editten, vandaar wéér een bericht van mij.)

Ik heb gemerkt dat het niet mogelijk is om de Zonemaster te gebruiken in combinatie met stained negatieven. Hij geeft dan afwijkende resultaten, afhankelijk van de densiteit van de stain. Aangezien 90% wat ik doe met pyro of catechol is, heb ik het grootste deel van de tijd niets aan de Zonemaster. Dat is wat sneu, dus tegenwoordig gebruik ik een Wratten 47B filter en gaat alles weer van een leien dakje. Alleen moet ik dan voor hetzelfde papier en de zelfde film maar per ontwikkelmethode (stained/niet stained) verschillende papierkanalen gebruiken. Het is wat omslachtig en ik hou niet van calibreren, ik hou me liever bezig met beelden maken...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dat is met elke andere analyser ook het geval. Overigens hoef je dat maar éénmalig te doen.
    harry

Release, the best you can do...

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin