Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,900   Posts: 1,584,391   Online: 667

Page 4 of 12 FirstFirst 12345678910 ... LastLast
Results 31 to 40 of 120
    clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Vandaag en morgen zijn in Engeland zgn. Bank Holidays; veel bedrijven zijn dan gesloten.
    Gegroet
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by hka
    Marc had jij nog wel konatkt met ze???
    Gewoon via hun online shop de bestelling geplaatst. Waarschijnlijk automatische respons.

M
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Gewoon via hun online shop de bestelling geplaatst. Waarschijnlijk automatische respons.

M
    Thanks

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by clogz
    Ben begonnen met mij gewoon aan de instellingen van RHDesigns te houden. Met de Durst 605/diffusor kleurkop werkt dit wonderwel. Er zijn instellingen voor enkele filtratie met kleurkop, filtratie middels Ilford filters en tot slot de zgn.duale filtratie met zowel Y als M in de kleurkop.
    In de gebruiksaanwijzing van de AnaPro komt ik onder Densitometer Mode de volgende instructie op (pagina 23) tegen: "For optimum results set the light level to give raw data reading of approx 370 prior to taking the first measurement". Is er iemand van de huidige gebruikers die mij kan uitleggen wat daarmee bedoeld wordt en hoe je dat instelt??
    harry

Release, the best you can do...

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Beste,

Gebruik hier dedensitometer mode niet.
    Vind dit een vraag voor Richard Ross eigenlijk (soms vertoeft hij op de Engelstalige Apug).
    Trouwens, met het succes van de analyser pro (ik ken hier ondertussen al heel wat gebruikers) zou je verwachten dat er meer activiteit was omtrent calibratie en andere aangelegenheden op zijn website.

Misschien een onderwerp voor een Apug-dag? 'Het onderste uit de kan halen met een Aanlyser Pro'.

Ter info: ik gebruik hem hier met volle tevredenheid voor het basis werk:
    denkwerk in stops in de doka
    doorgronden (op een objectieve manier) van het negatief
    routine afdrukjes zonder proefstrookjes
    makkelijker proefstroken maken

Ik vermoed dat er heel wat meer uitgehaald kan worden.
    Onderwerp voor een gezamenlijke workshop?

Fred

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Mmmm dit staat niet op pagina 23 van mijn versie van de handleiding (1999). Wellicht wordt er bedoeld dat de vergroter licht genoeg dient te geven (filters verwijderen, groot genoeg diafragma). Effe wachten. Ik heb het net gecontroleerd; het is zoals ik net heb gemeld. Ga naar LOG, je krijgt dan een getal te zien dat zo dicht mogelijk de 370 moet benaderen. Bijstellen middels diafragma enz. Daarna nogmaals op knopje drukken en de filmsluier meten. Verder volgens handleiding. Heb nog een lijstje voor je met de "ideale" waarden voor de diverse zones.
    Gegroet
    Hans

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by clogz
    Mmmm dit staat niet op pagina 23 van mijn versie van de handleiding (1999). Wellicht wordt er bedoeld dat de vergroter licht genoeg dient te geven (filters verwijderen, groot genoeg diafragma). Effe wachten. Ik heb het net gecontroleerd; het is zoals ik net heb gemeld. Ga naar LOG, je krijgt dan een getal te zien dat zo dicht mogelijk de 370 moet benaderen. Bijstellen middels diafragma enz. Daarna nogmaals op knopje drukken en de filmsluier meten. Verder volgens handleiding. Heb nog een lijstje voor je met de "ideale" waarden voor de diverse zones.
    Gegroet
    Hans
    Bedankt allemaal voor jullie snelle (re)aktie.
    Hans dat lijstje ben ik wel in geinteresseerd.
    Een Apug-dag (wat het ook moge zijn, ben nl. nieuw op dit forum) over dit onderwerp is zeer beslist zinvol. Zoals Fred al aangaf haal je niet echt alles eruit als je op je eentje zit te klooien.

harry
    harry

Release, the best you can do...

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Is het calibreren moeilijk: ik gebruik een Meopta VC meograde met filters die gaan van 0..5 (minder filtratiestappen als de ilford set) ?
    Initieel wil ik voor Agfa MCC en MGIV FB WT calibreren...
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Marc,

Ik ben aan de slag gegaan.
    Met stepwedge en densitometer.
    Ik rapporteer in de volgende dagen.

Fred

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Beste Marc,
    In hoeverre komen je Meopta filters overeen met Agfa, Durst, Kodak? Wellicht op :www.meopta.cz Ook op de bijsluiter van Ilford papier staan de filterwaarden van Meopta als ook van Durst en Kodak. Een vergelijking isdus zo gemaakt.
    Groeten
    Hans
    Last edited by clogz; 12-30-2004 at 09:23 AM. Click to view previous post history.

Page 4 of 12 FirstFirst 12345678910 ... LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin