Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,222   Posts: 1,532,374   Online: 1067

Page 6 of 12 FirstFirst 123456789101112 LastLast
Results 51 to 60 of 120

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Veel plezier en succes met je nieuwe speeltje, Harry.

Anne Marieke

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Annemarieke
    Veel plezier en succes met je nieuwe speeltje, Harry.

Anne Marieke
    Dat zal wel lukken Anne met Ana. Dank je.
    harry

Release, the best you can do...

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka
    Dat zal wel lukken Anne met Ana. Dank je.
    Was wel te voorbarig dat ik mijn Ana probleemloos gecalibreerd zou krijgen maar niet dus. Graag wil ik jullie hulp inroepen om enige onduidelijkheid weg te nemen. Was vanavond bezig de diverse calibraties te maken om de "Offs" in te kunnen stellen. Was over de resultaten die ik met de standaard instellingen verkreeg uitermate tevreden. Dus dat als vertrek in het oog houdend de teststrookjes gemaakt van de "off White" calibratie. Probeer daarbij een tijd te krijgen tussen 10 en 20 sec. Dat lukt me zelfs niet met F22. De manual nog eens doorgelezen of ik wellicht iets over het hoofd heb gezien. Nee, dat is het niet. (by the way, moet wel zeggen dat de manual nou niet bepaald uitblinkt in duidelijkheid en de beschrijving van de opties en hoe je ze bereikt klopt ook niet. Vandaar de twijfel of dit onderdeel wel juist is weergegeven). Dus proberen met een tijd van om en nabij de 8 sec. Resultaat van de proef is dat de Off White er meer dan 16! steps naast ligt. Dat kan ik niet verklaren als ik de prints zie die ik gemaakt heb. Op de site van RH het artikel over caliberen van Smallman gedownload en die methode nauwkeurig gevolgd. Na twee proefjes en 12 steps minder zit ik goed. Maar nog steeds begrijpt ik niet dat er zo'n groot verschil zit tussen de standaardwaarden en mijn ijking. Hoe is dat te verklaren?
    harry

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Klasse service RH Designs

Was wel te voorbarig dat ik mijn Ana probleemloos gecalibreerd zou krijgen maar niet dus. Graag wil ik jullie hulp inroepen om enige onduidelijkheid weg te nemen. Na twee proefjes en 12 steps minder zit ik goed. Maar nog steeds begrijpt ik niet dat er zo'n groot verschil zit tussen de standaardwaarden en mijn ijking. Hoe is dat te verklaren?
    Gistermiddag dezelfde problematiek even gemaild naar Mr Ross van RH en wie schets mijn verbazing gisteravond 23.45 uur kreeg ik hierop antwoord. Geweldige klasse en service noem ik dat. Je merkt aan alles dat ze zelf ook enthousiast zijn over hun product. Begrijp me niet verkeerd dat ik dat niet zou zijn want ik verbaas me er nog steeds over dat "out of the box" de printen er zo perfekt uitkwamen. De een na de ander. Het fijn tunen zal ik maar zeggen heb ik te overhaast willen doen en daarmee een aantal aspecten over het hoofd gezien. Na de informatieve mail kan ik nu weer verder en blijkt dat ik met wat kleine aanpassingen wel degelijk op het juiste spoor zat.
    Het blijft een fantastisch apparaat als ik dat vergelijk met de Colorstar 3000. Tenminste als je deze laatste analyser hebt zonder de speciale meetsonde voor VC-papier. De aanschaf alleen hiervan bedraagt al ongeveer de kosten voor de AnaPro. Deze laatste biedt veel meer voordelen maar dat is elders al meer dan genoeg aan de orde geweest. Ik duik weer onder in de doka en ga mijn huiswerk over doen.
    harry

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Gistermiddag dezelfde problematiek even gemaild naar Mr Ross van RH en wie schets mijn verbazing gisteravond 23.45 uur kreeg ik hierop antwoord. Geweldige klasse en service noem ik dat. (...) Na de informatieve mail kan ik nu weer verder en blijkt dat ik met wat kleine aanpassingen wel degelijk op het juiste spoor zat.
    Harry,

zou je ons ook kunnen vertellen wat je fout gedaan hebt en welk antwoord Richard je gegeven heeft?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic
    Harry,

zou je ons ook kunnen vertellen wat je fout gedaan hebt en welk antwoord Richard je gegeven heeft?
    Doe ik zeker. Kom ik later even op terug heb een paar filmpjes in de sapjes staan en zodra dat klaar is meld ik me.
    harry

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Nieuwe calibratietesten met AnaPro

Quote Originally Posted by argentic
    Harry,

Hierbij de gegevens uitwisseling tussen Richard en mij.
    Probeer het chronologisch te houden, cursief is mijn kwestie, het antwoord van (R) eronder;
    Heb moeite om de belichtingstijd (10-20 sec.), zelf in hoogste stand die zij adviseren, te halen?

(R) That's not too bad. The reason we suggest 10 -20 secs is to keep the test
    strip increments from getting too short (which would affect accuracy) or
    too long (which is just tedious!). You'll be fine with 8 - 9 sec.

Om het "off white" te halen heb ik meer dan 15 tot 20 steps correctie nodig. Lijkt me veel als ik zie dat mijn "out of the box" prints bijna perfect zijn?

(R) Check the highlights on the proof prints - are they really "highlights" or
    are they a darker grey? Sometimes contrast can fool the eye into thinking
    the highlights are brighter than they actually are. Also, when you're
    making the test strip the tone you're aiming for is a pale grey - an
    obvious tone rather than just a hint of it. Sometimes people choose too
    light a tone, and that means you're into the "toe" of the paper's curve
    where it's not so sensitive.

Welke referentie kan ik aanhouden op grayscale voor het off white en en de shadow ?

(R) The ends of the grey scale are intended to be
    tones which still just show detail - in Zone System terms say Zones 8 and
    2.You might want to try using a coarser step size at the middle and softer
    grades so that the differences between each exposure on the test strip is
    more noticeable. The 1/12 stop step is best used at grades 4 and 5.

Hoe is het verklaarbaar dat de prints t.o.v. de geteste negatieven er goed uitzien en dat ik meer dan 15-20 steps moet corrigeren in de "OFFS"?

(R) It's not at all unusual for calibration to result in a full stop (12 steps)
    of exposure compensation, but normally that would have shown up in proof
    prints that are too light or too dark. As your proofs are quite close, try
    printing a few different negatives to get the "feel" of how the grey scale
    works before attempting a full calibration.

Met deze informatie gisteren zoals gemeld weer ondergedoken en opnieuw de zaak opgepakt en met een beter resultaat tot gevolg. Nog niet helemaal tevreden maar dat ligt toch weer aan me zelf. Ongeduldigheid zullen we maar zeggen. Krijg met deze excercitie wel gelijk het apparaat onder controle. Met name geeft de bediening, als je niet weet hoe je de instellingen moet saven, nogal eens een verkeerd resultaat. Dat is nou juist datgene wat me van de week met de eerste calibratietesten ook is overkomen. Op het moment dat je tweemaal clear indrukt springt hij weer terug naar de fabrieksinstelling PAP1 terwijl ik PAP2 aan het inijken was. Misschien is dat een verbeterpunt om tenminste twee toetsen te moeten gebruiken om deze instellingen, in een onbedachtzaam ogenblik, ongedaan te maken. Zijn jullie ervaringen hiermee vergelijkbaar?

harry
    harry

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    ...
    Met deze informatie gisteren zoals gemeld weer ondergedoken en opnieuw de zaak opgepakt en met een beter resultaat tot gevolg. Nog niet helemaal tevreden maar dat ligt toch weer aan me zelf. Ongeduldigheid zullen we maar zeggen. Krijg met deze excercitie wel gelijk het apparaat onder controle. Met name geeft de bediening, als je niet weet hoe je de instellingen moet saven, nogal eens een verkeerd resultaat. Dat is nou juist datgene wat me van de week met de eerste calibratietesten ook is overkomen. Op het moment dat je tweemaal clear indrukt springt hij weer terug naar de fabrieksinstelling PAP1 terwijl ik PAP2 aan het inijken was. Misschien is dat een verbeterpunt om tenminste twee toetsen te moeten gebruiken om deze instellingen, in een onbedachtzaam ogenblik, ongedaan te maken. Zijn jullie ervaringen hiermee vergelijkbaar?

harry
    Met dat laatste, zeer zeker!
    Het zou goed zijn dat je ge-save-de pap gegevens kan beveiligen of op zijn minst bevestigen met een andere toets.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by fred
    Met dat laatste, zeer zeker!
    Het zou goed zijn dat je ge-save-de pap gegevens kan beveiligen of op zijn minst bevestigen met een andere toets.
    Moet naar mijn mening een peuleschilletje zijn om dat software-matig aan te passen. Wie heeft er goede kontakten met RH om dat eens voor te stellen?
    harry

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Zijn er dan upgrademogelijkheden voor de AnaPro?

Ik heb een klein vraagje: waarom worden de analyser en splitgrade aangesloten op je dokalampen? Welk nut heeft dit?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin