Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,889   Posts: 1,520,826   Online: 1167

Page 7 of 12 FirstFirst 123456789101112 LastLast
Results 61 to 70 of 120

Shooter
    35mm
    De meting van het geprojecteerde beeld moet in volledige duisternis gebeuren, de dokalamp zou de meting verstoren, daarom schakelen die dokacomputers de dokalamp uit van zodra de lamp van de vergroter aan gaat.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by PieterB
    Zijn er dan upgrademogelijkheden voor de AnaPro?
    Ja, zie site van RHdesigns. Maar kosten meestal geld. Omdat er dan een nieuwe eprom oid in moet. Online updaten is niet mogelijk.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    de dokalamp zou de meting verstoren
    Hierover zijn de meningen in het professionele circuit toch verdeeld. FEM-Kunze maakt gebruik van cos-phi correctie in zijn duurdere analysers: MP109, SWA2000, CFL4012 enz. waarbij het dokalicht kan aanblijven en bij volle lensopening gemeten kan worden. Ik vind het zelf zeker een voordeel welke niet onderschat kan worden. Een en ander houdt in de praktijk in dat je de meetpunten gemakkelijker en nauwkeuriger kunt inpassen. Verder hangt inderdaad een en ander af van de positie en intensiteit van je dokalampen. Met de CFL-4012 en RA-4 is het helemaal geen probleem omdat de moderne RA-4 papieren dusdanig gevoelig zijn dat je natriumlamp al vrij ver gedimd moet zijn. Bovendien kun je dergelijke lampen niet frequent schakelen.

Bij de split grade van Heiland is het probleem complexer en kan geen cos-phi correctie worden toegepast omdat Heiland o.a. gebruik maakt van een dynamische meting (continuous). In de multipoint meetmethode zou dat wel weer mogelijk zijn.
    Daar de meetsonde van Heiland inderdaad erg gevoelig is, kan ik voorstellen dat hierbij daarom is gekozen voor het schakelen van de dokaverlichting. Je meet hierbij dus ook bij het werkdiafragma van de vergroter.
    Verder is inderdaad de reeds genoemde sequentie van Heiland verantwoordelijk voor de grote nauwkeurigheid en reproduceerbaarheid van dit systeem. Overigens is voor het doordrukken en selectief tegenhouden de volgorde van de geel en magenta belichting softwarematig omgekeerd in te stellen.

Groetjes,

Robert

Shooter
    Medium Format
    Online updaten is niet mogelijk
    Dat pleit absoluut voor de Heiland.
    Natuurlijk ook omdat fotomaterialen/films aan verandering onderhevig zijn en de nieuwe sensiometrische gegevens voor een juiste verwerking noodzakelijk zijn.

Gebruikers van een Mac hebben pech, want daar werkt het dus niet. En zo is het altijd wel iets!
    Overigens is versie 2.3 van de Heiland split grade sinds 15 december 2004 zowel bij Heiland als bij ons on-line.

Groetjes,

Robert

www.FotohuisRoVo.nl

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Dat pleit absoluut voor de Heiland.
    Natuurlijk ook omdat fotomaterialen/films aan verandering onderhevig zijn en de nieuwe sensiometrische gegevens voor een juiste verwerking noodzakelijk zijn.

Gebruikers van een Mac hebben pech, want daar werkt het dus niet. En zo is het altijd wel iets!
    Overigens is versie 2.3 van de Heiland split grade sinds 15 december 2004 zowel bij Heiland als bij ons on-line.

Groetjes,

Robert

www.FotohuisRoVo.nl
    Het pleidooi voor de Heiland is mij duidelijk. Maar veranderen van sensitometrische gegevens is niet de moeilijkheid. Die vindt je wel op sites van de leveranciers hiervan. En het veranderen van de ISO-waarden is een peuleschil. Dus in principe zit ik niet te wachten op dat soort updates. Meestal zijn ze alleen bedoeld om de "klant" vast te houden en de indruk te geven hoe actief ze wel zijn. Een beetje goedkoop zou ik willen zeggen.
    Maar neemt niet weg dat het een goed apparaat is. Maar zoals de heer JC te B. altijd placht te zeggen "elk voordeel hep zun nadeel" of andersom.
    harry

Shooter
    Medium Format
    Het geeft denk ik meer aan hoe Heiland in de markt staat. Een topproduct voor een acceptabele prijs welke in de loop van de jaren up to date blijft zonder verdere hoge kosten.

In de digitale wereld komt het o zo vaak voor dat een product na 2 jaar al helemaal niet meer ondersteund wordt. En daar sta je dan met je dure rommel.

Verder heb je wel gelijk dat elk systeem z'n voor-en nadelen heeft. Geldt natuurlijk ook voor het Heiland split grade systeem.

Groetjes,

Robert

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    In de digitale wereld komt het o zo vaak voor dat een product na 2 jaar al helemaal niet meer ondersteund wordt. En daar sta je dan met je dure rommel.

Robert
    Helemaal mee eens. Het hoge serviceniveau van deze firma heb ik op de engelse forums ook al geroemd zien worden. Dus daar is niets mee. Hoop dat je me niet verkeerd begrepen hebt!

harry
    harry

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by clogz
    Hallo Marc,
    Laat ons je eerste ervaringen met AnPro even weten.

Groeten
    Hans
    Hmmm. Mijn eerste sessie met de AnaPro was niet echt een succes….
    Ik gebruik een Meograde VC kop, en vond calibratie parameters voor MGIV op de site van Chris Woodhouse.
    Data ingegeven – maar - belichtng en contrast zijn 100% fout.
    Belichting ongeveer 1 stop te donker en contrast ong 1 a 1.5 Grades te hard....
    Zie manueel gecorrigeerd voorbeeld in de Standard Gallery
    Manueel calibreren is de enige oplossing vrees ik...
    Iemand een idee waar ik een Stouffer stepwedge kan bestellen (liefst europa ?)

Later meer...

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Ik gebruik een Meograde VC kop, en vond calibratie parameters voor MGIV op de site van Chris Woodhouse.

Later meer...

M.
    Marc,
    Vorige week heb ik de Stouffer Stepwedges besteld en met een paar dagen probleemloos geleverd gekregen. Als ze in Europa te vinden zijn zou je op de site van Fotowand moeten kijken. http://www.fotowand.com
    Hebben wel alle grijskaarten en dan de echte. Gebruik ze zelf ook en zijn nauwkeuriger dan de Kodakkaarten. Ander voordeel is dat je ze in verschillende formaten en uitvoeringen kunt krijgen. Doorzicht dacht ik ook. Is ook volgens mij wel een BE leverancier voor. In Nederland leveren ze ze in ieder geval. Klik dan op de Belgische of Nederlandse vlag en voila. De methode met de stepwedges om de ISO (R) vast te stellen werkt prima overigens. Denk eraan dat je ook de R2110 erbij besteld anders kun je niet meten. Maar wellicht heb je het boek WBM
    Succes.

harry
    harry

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Houdt moed

Quote Originally Posted by Marc Leest

Later meer...

M.
    Marc,
    mijn eerste ervaringen met de AnaPro waren van een andere orde nl. dat de out of the box setting qua contrast (grade) prima op de juiste waarde zaten. De belichtingstijd was bij mij ook iets aan de harde kant. Ik denk dat het veel te maken heeft met op welke manier je de negs hebt belicht en ontwikkeld. Daarnaast speelt dat elke vergroter, ook binnen het eigen merk en type toch een verschil teweeg brengt. De analyser registreert alleen wat ie ziet en kan niet zelfstandig denken. Verder heb ik juist grote problemen gekent met het calibreren zoals elders al uit de doeken gedaan. Ook hier denk ik dat de machinist (ik dus) nog niet helemaal (of helemaal niet) begrijp hoe bepaalde zaken in elkaar vallen. Ik blijf het proberen en meestal leidt dat vroeg of laat tot het gewenste resultaat. Diezelfde lijdensweg heb ik ook afgelegd met de vorige analyser. Ook daar eind goed al goed en jaren plezier van gehad daarna. Houdt moed, alles komt goed, zou mijn moeder zalige zeggen.

harry
    harry

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin