Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,536   Posts: 1,544,228   Online: 756

Page 1 of 12 123456711 ... LastLast
Results 1 to 10 of 120
    fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

Analyser Pro RH Designs

Hallo,

Wie gebruikt er de Analyser Pro en wil zijn ervaring met het toestel uitwisselen?

Met dank.
    Fred

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Fred,
    Vuur je vragen maar af.

Hans

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Hallo Hans,
    Eindelijk een medium waar analoge fotografie nog aan bod komt. Heerlijk!
    Heb onlangs Aanlyser Pro aangekocht maar wegens jobdrukte nog niet voldoende uitgespit/nog geen calibratie uitgevoerd. Ik werk meestal met Multigrade IV FB warmtone. Heb je enige gcalibratiegegevens hieromtrent Hans?

Waar moet ik op letten bij het calibreren?

Met dank
    Fred

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Fred,
    Ik zou beginnen met de instellingen zoals aangegeven door RH.Neem een negatief dat je kent en waarvan je al een goede print hebt gemaakt. Mocht de nieuwe print gamaakt middels de An Pro wat anders zijn dan kun je wat korter/langere instellingen inprogrammeren. Probeer middengrijs en huidtoon goed te krijgen. Middengrijs= hokje onder de letters "" tt"en huidtoon onder de letters "ri" van het woord print tone. Geheugensteuntje dus. Meet middengrijs of huidtoon en brandt het indicatielampje teveel naar links of rechts, dan tijd verlengen of verkorten.
    Werk je met losse filters of met een kleurkop?
    Gegroet
    Hans

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Hans,

Met losse filters op de Durst M805 (waar ik voorlopig het meest met werk)
    met kleurkop cls 450 of vls 500.
    Voor Multigrade Warmtone heb ik geen calibratiegegevens.

Fred

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Nou daar gaat-tie:Van gradatie 00 t/m 5. Contrast ISO(R);189, 166, 148, 119, 98, 71, 56. Exposure setting: 12, 12, 11, 12,12, 13, 13. Gegevens ontleend aan RH website. Gelden voor lossefilters.
    Succes
    Hans

Shooter
    Plastic Cameras
    Dag Hans,

Ik heb de documentatie over de AnaPro op de site van RH gelezen, maar is dat nou echt zo'n wondermachientje? Is het waar dat je geen proefstroken meer nodig hebt? Worden prints meteen zichtbaar beter met gebruik van dat ding? Ben zelf altijd nogal sceptisch als bedrijven dergelijke hosannataal bezigen.

Groet, Paul.

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Paul,
    Tja, hosannaverhaal, dat dacht ik ook. Maar ik heb de An Pro nu zo'n jaartje in de doka staan en hij werkt fantastisch. Je kunt er heel goed proefstroken mee maken (F-stop systeem) maar ik heb nog nooit de behoefte gevoeld dit te doen. Het mooiste van het apparaatje is dat je middels de verlichte grijstrap kunt bepalen welke grijswaarde ergens neergezet moet worden. Ook beschikt het over een densitometer zodat het uittesten van film/ontwikkelaar combinaties een stuk makkelijker gaat.
    Eenmaal goed afgesteld (hoewel de standaardinstellingen van RHDesigns heel goed kloppen) bespaart de An Pro je aardig wat verspild fotopapier.
    De An Pro is op dit forum al enige malen bediscussieerd en een ieder is blij met de aanschaf. Eén mits: met een koudlichtkop schijnt hij niet zo goed overweg te kunnen.
    Heb je de handleiding gedownload?
    Groeten
    Hans

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    En vooral Paul, hij doet je denken in stops in de doka.

En dat is voor mij een nieuw gegeven. Vroeger dacht altijd in "tijd" in de doka. Sedert een jaar of drie vier in stops. Vraag me trouwens af wie zijn proefstrookjes in stops maakt.

Fred

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Ik heb al een tijd een ZoneMaster II van RH, vergelijkbaar met een AnalyserPro, en het werkt fantastisch. Natuurlijk zou ik bevooroordeeld kunnen zijn, want Richard Ross is een vriend van mij, maar het werkt echt. Ik zou echt niet meer zonder willen. Dus geen Hosanna-verhalen. Het bespaart echt veel kostbare DoKa-tijd, en ook veel papier.

Maarre, laat dit jullie vooral niet weerhouden om jullie eventuele kritiek te spuien! :-)

Groetjes, Anne Marieke

Page 1 of 12 123456711 ... LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin