Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,817   Posts: 1,581,641   Online: 770

Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 31 to 40 of 53

Shooter
    Large Format
    Dat je ergens anders in een EU land wilt bestellen prima, maar dat een fabrikant rechtstreeks aan eindgebruikers gaat leveren buiten hun eigen vertegenwoordiging om, gaat er bij mij niet in.

Robert

Bij mij wel. 'Distributeur' is een leuke kreet, maar ook niet meer dan dat. Wettelijke bescherming is er bijvoorbeeld niet in Europa (wel voor een agent). Bot gezegd: een distributeur heeft alleen zijn contract. Zo werkt dat ook in fotoland.
    Het is niet zo dat een distributeur de 'eigen' vertegenwoordiging is van... Het is gewoon een ondernemer die producten 'distribueert' (loze kreet). Vandaag de dag is er een open Europese markt zoals je zeer terecht al opmerkte. Je koopt gewoon waar je wilt en bij wie je wilt. Kan je als ondernemer ook.

Als je als verkoper een te hoge prijs vraagt, extreem lange levertijden hanteert en ook nog eens nauwelijks informatie kunt geven over de producten die je wilt verkopen dan moet je niet gek opkijken als je potentiële klanten gaan informeren naar andere kanalen. Bij NOVA doen ze wat een gezond bedrijf in zo'n geval doet: de klant tevreden stellen en verkopen. Daarbij leveren ze werkelijk eerste klas service en een geweldig goed product.
    Dat ging er bij mij in ieder geval prima in! Ik kan ze van harte aanbevelen.

Shooter
    Medium Format
    Inderdaad, de klant bepaalt waar hij/zij de produkten koopt en is hij/zij niet tevreden met de verleende informatie en prijzen dan worden andere kanalen aangeboord.

Het leveren van Nova aan eindgebruikers duidt echter alleen op een korte termijn visie.

Robert

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Inderdaad, de klant bepaalt waar hij/zij de produkten koopt en is hij/zij niet tevreden met de verleende informatie en prijzen dan worden andere kanalen aangeboord.

Het leveren van Nova aan eindgebruikers duidt echter alleen op een korte termijn visie.

Robert
    Robert, ik wil hier toch even op reageren.

Toen ik had besloten een Nova Printwasher aan te willen schaffen, ben ik speciaal naar Den Haag gegaan naar Van Puffelen. Daar ben ik echter teleurgesteld (en verontwaardigd) vertrokken want:

Men kon op korte termijn geen Printwasher leveren, want men had 'net' een bestelling binnen.

Men had géén voorraad (maar..........men had nét een bestelling binnen???)

De levertijd was ongeveer twee maanden, als ik geluk had. Ik begreep 'natuurlijk' wel dat Van Puffelen niet speciaal voor mij en Printwasher kon bestellen.

Helaas (volgens Van Puffelen) leverde Nova NIET rechtstreeks aan klanten in Nederland, want HIJ was tenslotte distributeur (maar hij kon niets leveren, althans niet binnen een redelijke termijn).

Een telefoontje naar Nova leerde mij dat men wel degelijk bereid was rechtstreeks aan Nederlandse DoKa-fanaten te leveren. Graag zelfs. (Met zo'n distributeur kan ik mij dat levendig voorstellen!).

Mijn Printwasher bleek (inclusief de uiteraard forse verzendkosten) ook nog flink goedkoper uit te vallen dan via Van Puffelen.

Tja, sorry hoor, maar dan houdt het voor mij toch een beetje op!

Groetjes,
    Anne Marieke

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by SoulSurround
    Bedankt Anne Marieke,
    Als ik vragen mag; heb jij voor de "16 x 12 Washmaster-ECO" of de "16 x 12 Washmaster II" gekozen? Ik zie niet echt veel verschil... maar ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd. Is het misschien de 'water-dump' functionaliteit van de laatste?

Groetjes,
    Jeroen
    Hoi Jeroen,

Ik heb de "Washmaster II", dus geen Eco. Als ik mij goed herinner heeft het 'Eco' te maken met het feit dat hij zuiniger is met water, maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes, Anne Marieke

Shooter
    Medium Format
    Ik begreep 'natuurlijk' wel dat Van Puffelen niet speciaal voor mij en Printwasher kon bestellen.
    Ik begrijp dat dus niet.

leverde Nova NIET rechtstreeks aan klanten in Nederland
    Een telefoontje naar Nova leerde mij dat men wel degelijk bereid was rechtstreeks aan Nederlandse DoKa-fanaten te leveren
    Kennelijk zit er iets niet in de haak tussen producent en importeur.

-------------------

Kijk, ik verwijd je niets. In jouw plaats zou ik hetzelfde gedaan hebben. Maar correct is dit niet als Nova op hun website aangeeft een importeur te hebben.
    Als je hierdoor naar de b.v. duitse importeur was gegaan (Brenner), was er zakelijk gezien, niemand iets te verwijten geweest. Nogmaals de klant bepaalt waar hij zijn materialen koopt.
    -------------------

Strikt genomen horen sales leads die bij de fabrikant binnenkomen naar de betreffende importeur te worden verstuurd. Andersom dienen internationale aanvragen die bij de importeur binnenkomen teruggekoppeld te worden naar de fabrikant. Prijsverschillen kunnen alleen ontstaan door verschillen in BTW. binnen de EU maximaal 7% of zo en dat gegeven is al vaak een probleem.
    Engeland is natuurlijk weer een ander verhaal, want die doen niet mee met de Euro en dus zijn er extra bankkosten.

Waarom heeft een fabrikant een importeur?
    Om te zorgen dat de belangen van de fabrikant optimaal in eigen taal en met korte aanvoerlijnen en demonstratiemogelijkheden zo dicht mogelijk bij de klant verzorgd worden.

Zeker voor de wat speciale apparatuur heeft dit natuurlijk voordelen.

Zijn er geen goede contacten tussen importeur en fabrikant dan zijn er gauw problemen, zie bovenstaand voorbeeld.

Ik heb hier verder niets aan toe te voegen.

We wensen je een prettig weekend.

Robert

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Ik begrijp dat dus niet.
    Ik begrijp het ook niet, Robert, maar het werd gebracht alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Kennelijk zit er iets niet in de haak tussen producent en importeur.
    Kan niet zeggen dat mij dat echt verbaast. Op deze manier kan je toch nauwelijks iets verkopen??? Dat moet toch voor Nova een probleem zijn?

Kijk, ik verwijd je niets. In jouw plaats zou ik hetzelfde gedaan hebben. Maar correct is dit niet als Nova op hun website aangeeft een importeur te hebben.
    Nee, maar als die importeur niet functioneert, zullen ze toch iets moeten.

Als je hierdoor naar de b.v. duitse importeur was gegaan (Brenner), was er zakelijk gezien, niemand iets te verwijten geweest.
    Dat is voor mij als klant dus een compleet onlogische stap. Levert de importeur niet, of heeft hij enorme levertijden, dan ga ik direct naar de bron.

Nogmaals de klant bepaalt waar hij zijn materialen koopt.
    Gelukkig wel.

Engeland is natuurlijk weer een ander verhaal, want die doen niet mee met de Euro en dus zijn er extra bankkosten.
    Nee hoor, je betaalt gewoon met je creditcard.

Waarom heeft een fabrikant een importeur?
    Om te zorgen dat de belangen van de fabrikant optimaal in eigen taal en met korte aanvoerlijnen en demonstratiemogelijkheden zo dicht mogelijk bij de klant verzorgd worden. Zeker voor de wat speciale apparatuur heeft dit natuurlijk voordelen.
    Er viel niets te demonsteren, want men had geen voorraad.
    Overigens valt er aan een Printwasher nou ook niet zoveel te demonstreren...
    Tegenwoordig is Engels voor veel mensen ook geen probleem.

Ik heb hier verder niets aan toe te voegen. We wensen je een prettig weekend.
    We houden erover op. Ook een prettig weekend voor jullie.
    Anne Marieke

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Dames en Heren,

Als van Puffelen en Nova al iets overeengekomen zijn kennen wij de inhoud van die overeenkomst in zijn geheel niet.

Of hier wel of niet rechtmatig gehandeld is door Nova jegens van Puffelen weten wij dus domweg niet, elke uitspraak/aanname daarover onzerzijds is daarmee volledig speculatief en ongefundeerd.

Huib

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Oorzaak en gevolg

Onbegrijpelijk, maar goed dat er in fotoland elders duidelijke afspraken daarover zijn.

Dat je ergens anders in een EU land wilt bestellen prima, maar dat een fabrikant rechtstreeks aan eindgebruikers gaat leveren buiten hun eigen vertegenwoordiging om, gaat er bij mij niet in.

Robert
    Robert,
    Eigen schuld dikke bult, zou ik willen zeggen. Als je, uitzonderingen daar gelaten, ook ziet hoe beroerd de service in Nederland fotoland is, laat staan de bereidheid die getoond wordt om nog wat voor je te doen dan alleen maar die digitale doos over de toonbank te schuiven kan ik me het volledig voorstellen dat je andere kanalen gaat aanboren. Weken wachten op papier, ontwikkelaar en allerlei andere analoge spullen die zogenaamd niet meer te leveren zijn en allerlei smoesen verder, houdt een keer op als je merkt dat je het online twee dagen later keurig thuis bezorgt krijgt. Dus voor veel zaken ga ik, na schade en schande, al helemaal niet meer naar de winkel en koop rechtstreeks waar het maar kan. Ik kan me goed voorstellen dat Nova dit doet aangezien de gebruikelijke afzetkanalen zich niet meer voor hun materialen interesseren terwijl er toch vraag naar blijft. Zo gek is dat toch niet!
    Zodra ik in de gaten krijg dat er een zaak is die wel dat stapje extra wil doen ben ik de eerste die zich meldt. Dat bedrijf gun ik het dan ook als ik voor de spullen dan wat meer zou moeten betalen. Het werkt van twee kanten.
    Kortom in deze is oorzaak en gevolg duidelijk.

harry
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Ik wil ook nog iets zeggen over de 'korte termijn visie' van Nova die Robert noemde. Eerlijk gezegd denk ik dat de toekomst van de analoge fotografie zich op het Internet bevindt (hoe tegenstrijdig dit ook klinkt - analoog versus een digitaal medium). Nova ziet het dus heel goed, naar mijn bescheiden mening, dat ze hun klantjes wereldwijd helpen.

Groetjes en no hard feelings,
    Anne Marieke

Shooter
    Medium Format
    de toekomst van de analoge fotografie zich op het Internet bevindt
    Zo raar is die gedachtengang niet, wij zien dit al meer dan 7 jaar aankomen en hebben ons daar wat verder in verdiept.

Het is een proces dat klanten moeten wennen aan het feit dat ze een aantal zaken niet meer in de winkels vinden en dit op het internet kunnen bestellen en met b.v. TPG-Post dit thuis bezorgd krijgen. Het Wehkamp gevoel, maar dan zonder hond onder de brievenbus.

Aan de andere kant zijn er de speciale duurdere artikelen die men toch graag even wil bekijken en in een gewenste configuratie wil bestellen. Een analyser, vergroter, vergrotingsraam, bariet archive washer. Maar ja als je daarvoor naar resp. Fischach of Wetzlar, Berlijn of Bolzano en Warwick moet afreizen wordt toch alles een beetje lastiger.

Maar goed, misschien moet je ook voor een Leica voortaan naar Solms vertrekken.

Prettig week end.

Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin